barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Singapore dag 2 - ben een stuk vrolijker vandaag - ;-) Prachtige dag!

Daar is ik weer ;-)


Dag 2 in Singapore. En nu een stuk vrolijker ;-)

Gisteren kon ik dan eindelijk om 1 uur in mijn kamer .. moe .. en nog steeds keiharde regen haaaa. Dus ben ik maar even gaan liggen en uiteindelijk tot 4 uur in slaap gevallen.
Hotel is een heerlijke plek. Super schoon, goed bed en kussen en heb zelfs warm water. Mag ook wel voor die prijs. Ben 3 dagen bezig geweest met googlen om iets te vinden .. goedkoop bestaat hier niet .. Personeel is ook heel vriendelijk, de man achter de receptie is 1 en al smile and smile. Heerlijk!

Schrok wakker om 4 uur, maar heerlijk geslapen, dus tijd voor een wandelingetje in Little India, de wijk waar ik verblijf. Zo nu en dan nog spetters regen, maar temperatuur gewoon heel warm. Little India is kleurrijk .. gezellig .. leuke eettentjes en een gezellig straatleven, daar houd ik van!
Vond het wel leuk om weer een andere invloed te zien, totaal anders als Ubud of Kuta.
Om 6 uur vond ik het welletjes, hi hi en ben ik terug gegaan naar mijn heerlijke hotel. Douche
genomen, TV aan en TV kijken, wat een luxe zo in mijn kamertje. De hele avond ging voorbij aan tv kijken en uiteindelijk in slaap gevallen in mijn ooh zo fijne rustige hotelkamer. Mmmmmm.

Vandaag is de dag weer heel anders. Uitgeslapen, werd veel vrolijker wakker en zin om de stad in te gaan. Het is prachtig weer, zonnig, bloedheet, 37 graden. Jippie geen regen vandaag.
Moet toegeven dat ik Singapore een prachtige stad vind, echt!! Overzichtelijk, ruim, super schoon, wegennet oppie toppie, ruimte, kan lopen zonder dat iemand mij lastig valt of iets van mij wilt. WOW Singapore is een mooie wereldstad moet ik zeggen. Je vind geen papiertje op straat en kauwgom verkopen ze niet, ha. Slim zo houdt je de straten schoon. En wat een georganiseerde stad. Overal is over nagedacht, grote driebaanswegen of 2 door de stad. Mooie oversteekplaatsen. Phoeeee daar kan menig stad nog iets van leren. Modern, supergelikt ..

Daar ging ik dan als een echte toeriste met een plattegrond in mijn hand. Wandeltijd. Plattegrond super duidelijk en ik moet zeggen de wegen zijn enorm goed aangegeven. Het is mij gelukt om zo op de kaart naar alles toe te lopen, geen foutje gemaakt. Nu kan ik ook best kaart lezen en logisch denken, scheelt ook wel weer. Zo even een pluim in mijn eigen reet steken, hiiiiiiiiii. Ben de hele ochtend wandelend op pad geweest en toen uiteindelijk een buskaart voor 2 dagen gekocht. Wel zo handig om met de hop on en hop off bus te gaan en zo de stad even door te gaan. De kleuren van de stad en dat het zo ontzettend schoon is, maakt je erg vrolijk. Overal kleur en kleur, prachtige oude gekleurde gebouwen die afsteken tegen de futuristische hoge wolkenkrabbers. Mooi contrast. En het is niet echt een gekkenhuis hier, oversteken gaat makkelijk, mensen genoeg op straat, maar eigenlijk ook rustig tegelijk. Ontspannend wandelen in deze stad vind ik. In mijn 2-dagen-kaart zit ook een boottochtje in. Dus ben ik een half uur met een klein bootje gaan varen. Barrie is echt een toeriste vandaag. Heerlijk een lunch genomen aan het water, overal schone toiletten. Alles is schoon in deze stad, wow. Tot het einde van de dag alleen maar op pad geweest, mijn voeten voelen best dat ik veel heb gewandeld. Jaaaa een prachtige dag vandaag en voel me dus stukken beter.

Bedankt voor jullie lieve wijze en opbeurende woordjes. Doet mij goed. Ben overigens altijd heel blij als jullie iets schrijven. Echt terug antwoorden ging vaak niet, internetten is een soms
een heel gebeuren, haaaaaa. Stroomstoring, foto's saven .. mail checken.
Nogmaals bedankt voor jullie opbeurende woorden gisteren tijdens mijn emo-dag.

Liefs van Barrie met een smile vandaag ;-)


Morgen ga ik ook genieten, mijn laatste dag. Ik moet in de avond al vertrekken op de 2e, want
mijn vliegtuig gaat in de nacht om 00.55 op de 3e .. Een lange lange vlucht ... gaat het
worden. OOOOhhh nee leef in het nu!!! Ik zit in Singapore, een mooie stad!!!
Genieten, dat moet ik doen, genieten nu .... Het is tijd om iets te eten. YEH!

Warme knuffel uit een heel hot singapore

Heb foto's erop gezet, twee series:
dag 1 little india
dag 2 singapore city


xxx

Reacties

Reacties

Joke

Hééé Bar, nog even en je vliegt weer terug naar Nederland, met een hoeveelheid prachtige, bijzondere herinneringen, ervaringen en ...... levenslessen!

De prachtige foto's die je hebt gemaakt en waar wij van mee konden genieten, zitten bij jou op je netvlies gegrift.

Aan alles komt een eind, en daarop volgt meteen een 'nieuw begin!'

Een rustige terugreis toegewenst en ...... tot ziens!
Liefs, Joke

nanda

alles komt goed lief vriendinnetje..ook in nederland ga je verder met happy zijn..als je zo denkt gebeurd het ook zo!hoop dat er weer mooi weer gaat komen en zo niet dan lullen we de tijd door of gaan we lekker toeren. tot heel snel nu heerlijk je weer te knuffelen en ik ben niet de enige :) xx

Miechel

Dank je wel barbara voor al je mooie verhalen, je foto's. Ik heb de maanden ervan genoten en ging er telkens even voor zitten. Net alsof ik mee kon reizen. Spreek je snel weer in Nederland (ook wel een mooi land hoor).

XXX Miechel

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!