barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Singapore

Joeeehhhh,

Indonesie verlaten na 3 maanden ... Gisteren een beetje een emodagje ... Mijn laatste dag in Kuta. Beseffende dat het mijn laatste dag is in Indonesie, auw. Ik weet dat ik terug moet naar NL ivm UWV ... dus probeer ik sinds Ubud mij een beetje voor te bereiden op het terugkomen. Ben heel blij dat ik een doel heb als ik terug kom, opnieuw starten. Leren/opleiding, compleet iets anders doen, niet terug naar mijn oude baan. Wat was ook al weer werken, ha ha? Als ik aan PCM denk, krijg ik hartkloppingen. Goede keuze dus om dus echt opnieuw te starten. Heb daar ook zin in ;-)

Toch ook een dubbel gevoel en vooral gisteren erg emotioneel. Een half jaar reizen, een half jaar complete vrijheid, een half jaar beslissen wat ik wil doen en waarheen zal ik gaan, een half jaar prachtige ontmoetingen. Lang en soms heel kort ... soms komt iemand voor een half uurtje op je pad, maar ook deze ontmoetingen zijn zo leuk. Reizen ... het is gewoon het mooiste wat er is ... ik ben dan echt op mijn best en het meest gelukkig als ik reis. Het is soms zwaar, zeker bepaalde landen, de zware bustochten, midden in de nacht wakker, op tijd in de ochtend vertrekken. Gidsen die je lastig vallen en niet met rust laten ... Vaak kom je echt moe aan na een lange lange reis. Maar god .. wat krijg je ervoor terug. Driedubbeldik plezier en genot als ik dan weer aan kwam op mijn bestemming. Het is juist de combinatie van af en toe zwaar en ultiem genot dat het reizen zooooo boeiend maakt. De extremen zorgen ervoor dat je LEEFT!!! Echt leeft ... Reizen .. ik kan het met geen ander ding vergelijken. Je zult het moeten ervaren, om te voelen wat ik heb mogen voelen ... So happy!! Zo dankbaar.

Gisteren mijn wandelingen op het strand. Gelukkig geen regen meer, maar wel bewolkt. Heerlijke wandel-temperatuur. En maar wandelen en wandelen met mijn voeten in het zand. Mijn koffie verkeerd bij mijn favouriete bakkertje en mijn lunch. Weer terug naar het strand .. kletsen met een backpacker uit Duitsland op het strand ... tot zonsondergang. Oooh wat gaat de dag snel ... ik wil dat de dag langer duurt. Douchen .. en toch nog heel even terug naar het strand .. mijn voeten willen nog geen afscheid nemen ... Even zitten, inademen .. genieten .. Tijd om het strand te verlaten. AUW! Vlak bij mijn guesthouse is een restaurant met een heel groot videoscreen. Tja dat heb je in Kuta - net zoals de Mac Donald en de Pizzahut. Toeristisch gebeuren, maar ben maar een film gaan kijken om mijn emo-bui een beetje weg te poetsen. Best leuk zo een film kijken met een zaal vol mensen. Eten bestellen en om half 8 begint de film. Heb helemaal in een scheur gelegen: HANGOVER 2. De dag daarvoor had ik al Hangover 1 gezien, hi hi. Een aanrader om te zien .. heb echt gelachen. Hangover 2 speelt zich in Bangkok af en ik kreeg mij toch heimwee naar Bangkok. Had opeens helemaal geen zin om naar Singapore te gaan, maar terug naar Bangkok. Nou ja!! Afijn de film was een hele leuke afleiding. Daarna naar mijn guesthouse, ik moet inpakken. Om 4.15 in de nacht moet ik naar het vliegveld voor mijn vroege vlucht naar Singapore.

Ik zit nu moe in een internet-cafe in Singapore. Vlucht ging goed, taxi naar mijn hotel genomen. De wijk is overigens erg leuk. Little India, kleurrijk, vrolijk. Kan nog niet echt op pad in de stad, want mijn kamerw is nog niet klaar, haa. Pas om 1 uur. Ooohhhh en het regent, met bakken komt het naar beneden. Tropisch hard, al de hele ochtend. We will see ... hopelijk vanmiddag droog, zodat ik in de wijk kan gaan lopen. Morgen ga ik de stad verkennen rondom Little India. Moet mijzelf wel een beetje pushen. Ben nog steeds een beetje van slag ... Indonesie verlaten ... Okeee Bar kom op, geniet die laatste dagen in Singapore, een prachtige stad (peperduur, haaaaaaaaaa). Jaaaaa zal ik doen, sprak ik tot mijzelf.

Nou jullie merken het wel, ben een beetje uit mijn doen ;-) Maar ook heeeel happy hoor!

Keesje op ontdekkingsreis, haaaaaa, leuk om te lezen. Ik zie haar helemaal zitten, ze zit graag hoog met uitzicht ... op kasten, in kasten hoog, op schuurtjes .. dus ja dat is echt iets voor Keesje. Geniet maar heerlijk van je uitzicht en wel op tijd naar binnen, zodat Sandra kan gaan slapen.

Ik ga zo lunchen en dan hopelijk eindelijk naar mijn kamer in mijn hotel.

Dikke kuzzzz van een beetje verdrietige Barbara .. het gaat te snel ... Bah voel mijn ogen weer prikken ...

Knuffel

xxxx

Reacties

Reacties

Sandra

Oh lieverd ja, steeds weer afscheid daar, en ff emo is helemaal niet erg en wel logisch nu je reis terug wel heel dichtbij komt... Blijf denken aan alle pieken uit je reis, wat allemachtig wat heb je t mooi gehad en is het goed voor je geweest!! Duik in je moment en geniet nog even met volle teugen, snuif de sferen op en hou ze vast :-) Voetjes in t zand, terugkijken op alle geweldige indrukken en alvast vooruitkijken naar december! :-) En naar het weerzien met al je dierbaren hier!

Hele dikke knuffel!
San

Ineke

Oeps, nu komt het toch echt dichtbij, het einde van je lange reis.........
Toch ben je vast wel weer blij als je thuis komt en al je dierbaren weer ziet die jou een half jaar hebben gevolgd via je weblog. Ben heel benieuwd naar je studieplannen. Geniet nog even van Singapore en een goede terugvlucht naar Nederland.

xxIneke

Helen

Het relaas over reizen: Amen, niks aan toe te voegen!! Behalve misschien dat het voor iedereen echt een aanrader is, je leert zoveel (van anderen en over jezelf) en is een life time experience!!!!

Emoties... ook een echt reizen-ding... gewoon lekker voelen, het mag! :)

Singapore: totaal anders, maar voor even ook heel leuk... de wijk Little India is leuk en toch ook echt even genieten van de wolkenkrabbers en het over-the-top gebeuren! (ookal willen wij direct weer terug naar het eenvoudige leven ;))

Sluit je reis voor jezelf goed af... heimwee naar je reis zal er altijd zijn, maar ook in nederland wachten mooie ervaringen en nieuwe dingen... als je er maar voor open staat!

Dikke knuffel vriendinnetje, tot heel snel xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!