barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Terug in Kuta -- mis Ubud nu al hi hi

Ha die haaaa,

En toen was het tijd om Ubud te verlaten ... mijn magische plek .. de plek waar de puzzelstukjes bijeen vielen na een half jaar reizen ... vol plannen/ideeen voor als ik terug kom in Nederland. Bruisend van de energie ;-) Afscheid nemen, niet mijn ding .. telkens weer .. de mooie lange ontmoetingen en dan is het tijd om gedag te zeggen .. het went niet .. maar het heeft 2 kanten .. het afscheid nemen is moeilijk, maar tegelijk ook zo mooi, eigenlijk is het alleen maar zwaar, omdat je zulke mooie vriendschappen opbouwt, veilig en gezellig, bijzonder. Je weet dat je dan weer op jezelf bent aangewezen en die eerste uren geven zo een leeg gevoel, het duurt maar even ..

De laatste dag in Ubud heb ik heel bewust ingeademd. In de ochtend mijn lange wandeling in de rijstvelden .. mijn favoriete plek - weg van de drukke straten in Ubud, weg van de brommers en de winkels en de mannen en vrouwen die de hele dag Masssssaaaaage roepen en Trrrransportttttt .. (soms tot vervelends toe, hi hi).Daarna mijn lunch bij the organic restaurant met uitzicht op de rijstvelden. Aan het einde van de dag had ik een afspraak gemaakt voor mijn massage en scrub en bloemenbad bij een SPA-salon bij de rijstvelden. Mijn lichaam verwennen! Genoten en als toetje het bloemenbad. Mijn huid zo glad en zacht als een baby. De dag vloog voorbij.

De laatste avond samen met Francoise en Sabine ;-) Ik had een lief briefje gemaakt en een cadeautje gekocht en gegeven bij het avondeten. Zij waren stil van alles .. we hebben zo'n mooie tijd achter de rug. Vooral Francoise heeft mijn ogen zo geopend met haar prachtige mooie woorden. Gratis consulten alleen maar door te kletsen. A gift om haar te ontmoeten na mijn lange reizen .. het moest allemaal zo zijn. De afronding na lang onderweg te zijn geweest. Wat heb ik mooie ontmoetingen achter de rug!!

Dag Ubud .. auw ... opeens zat ik dan in de auto naar Kuta. Gelukkig afleiding met een engelse vrouw die ook al een tijd onderweg is en ook op weg naar Kuta. Even kletsen .. niet zo bezig zijn met afscheid. Ze was van plan om naar Kuta Legian te gaan, maar is met mij mee gegaan naar Kuta Center naar mijn guesthouse waar ik al was geweest. Dus samen eten en kletsen over onze reis. De volgende morgen moest zij al vliegen naar Singapore. Nu echt op mijzelf.

Jullie hebben prachtig weer begrijp ik, hittegolf? Hier is het weer van slag. Is dat wat. Ga ik naar Kuta, alleen voor het strand, is het toch raar weer. Is het soms de bedoelding dat ik weer moet wennen aan weer dat zomaar omslaat zoals in Nederland, haaaaaaaa. Harde wind al sinds 2 dagen. Vannacht keiharde regen en het motregent al sinds vanmorgen. Raar! Nou jaaaa .. niets aan te doen, temperatuur is gelukkig niet koud, haaaaaaaa. Kan dus niet op het strand zitten en lopen ... Hopelijk morgen beter, want hier in Kuta is niet veel te doen buiten strand en er zijn te veel toeristen/verkeerde toeristen, hoogseizoen is begonnen. Ik mag niet klagen, ben ruim een half jaar onderweg en heb prachtig weer gehad.

Ga zo maar even genieten van de heerlijke koffie verkeerds die ze hier hebben en daarna verder in mijn boek lezen ;-)

Oooh jaaaa ik heb problemen met mijn mobieltje. Mijn SIM doet raar en daardoor is mijn mobieltje telkens offline en heb ik dus geen bereik. Hij is aan vervanging toe, want zodra ik maar de onderkant van mijn mobieltje vast heb, geeft hij aan dat mijn SIM er niet in zit en dat is ie wel, hiiiiiiiiiiiii. Kan dus geen SMS ontvangen en sturen.

Gegevens over mijn vlucht terug naar Nederland volgt nog, okidokie. Eerst nog Kuta en dan Singapore. Ooooh het gaat zo snel. Ik weet dat ik heel snel al naar NL ga, maar kan mij er op een of andere manier nog niet echt een voorstelling van maken. Haaaa. Ben al zo lang onderweg en heb het prima naar mijn zin .. het zal best even wennen zijn .. Ook leuk! Zomer in NL en dan verder backpacken in Nederland, heb tenslotte geen huis. Blijf ik toch een beetje onderweg ..

Zo even internetten om een guesthouse te vinden in Singapore, my god het is peper peper duur daar. Zijn niet de prijzen zoals in Indonesie. Het is hoogseizoen, dus verstandiger om nu maar alvast te reserveren. Dus tijd om te googelen ;-)

Jullie horen mij weer voordat ik naar Singapore ga vliegen.

GENIET van het prachtige weer in NL!!

Lieve knuffel

xxx

Reacties

Reacties

Tina

Lieve Bar,

IK heb je lang niet gelezen, dus maar even voor gaan zitten om de verhalen te lezen die ik nog niet had gehad. Pfff.. het duizelt me gewoon.. Wat maak jij mee zeg, wat fantastisch allemaal!! Wou dat ik af en toe van lichaam met je kon wisselen om te voelen wat jij allemaal voelt. Kan me er wel heel veel bij voorstellen, maar uiteindelijk zal je het zelf allemaal moeten beleven. Neem je wat van die energie mee als je weer thuiskomt? En krijg ik dan ook een beetje van je? ;) Ben zo moe de laatste tijd, dus kan wel wat gebruiken. Dus neem je positieve vibes maar mee!! :-))

Lieverd, veel plezier nog de laatste dagen.
Zo lang geleden.. wil je graag weer zien!!

Liefs,
Tina

Sandra

Hai lieverd,

Ha, ha, was vd week ineens weer bezorgde mams van Keesje... Van held op sokken naar heldhaftige stoere girlpower... Na 4 maanden alleen op het balkon geluierd te hadden laat ze zien dat ze net als ik een echt nachtdier is geworden. Om 23.30 nog even naar buiten voor het slapen gaan en ineens was ze weg! En bleef ze anderhalf uur weg, ik toen maar zachtjes roepen en ja hoor, daar zag ik haar, aan de wandel op het dak! Hi, hi, gelukkig vond ze haar weg weer terug maar vond het een giller dat ze een week voor je terug bent ineens besluit weer op avontuur te gaan!

We vermaken ons wel zo 's nachts :-) Dikke kus!

Keesje

Oh baasje, ik ben ook op reis gegaan! Eindelijk aangestoken door jouw verhalen heb ik besloten ook een beetje girlpower te tonen! En hoe, ken je die film de lion king?? Nou, ik ben de 'Lion Queen van Spijkcity' hoor! Zo hoog op het dak ben ik nog nooit geweest, véééééééééél hoger dan in ons huisje in Pernis hoor! Sinds ik het ontdekt heb mag ik iedere avond heel laat nog even de hort op. En daar ga ik dan op het dak, uitkijkend over mijn eigen vallei!

Overdag doe ik het niet hoor, alleen 's nachts als alle normale mensen slapen... Dan is het heerlijk rustig buiten en kan ik bijna tot aan Bali kijken :-)

San deed eerste keer wel een beetje overbezorgd hoor, die dacht vast dat ik 'm gesmeerd was net voor jij weer thuis zou komen... Miauw, miauw, de sufferd, natuurlijk ga ik weer terug naar San voordat ze wil gaan slapen, ik luister heel goed! Anders zit ik de hele nacht buiten en dat is wel heel errug lang! En ik wil onze kroelmomentjes natuurlijk ook niet missen, miauw, miauw, jammie, alleen daarvoor weet ik de weg terug al te vinden!

Maar San en ik zijn een goed team hoor, ik luister braaf naar haar, kom naar binnen als ze het vraagt, ze geeft me eten als ik het vraag en mag komen kroelen als het kleedje op schoot ligt... Het gaat dus nog steeds helemaal goed!

Grrrrrrrrrrrrrrrrr, kopjes van je Lion Queen!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!