barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Ubud - Bali - wat een magische plek vol inspiratie ;-)

Joehoeeeee,

Prachtige dagen weer achter de rug. Aan het einde van de middag op de 15e, de dag van de volle maan met een eclipse hier, vielen opeens dan echt alle puzzelstukjes bijeen. Ik had weer zo'n heerlijk momentje alleen met uitzicht op de rijstvelden. Er kwam opeens een vloedgolf van ideeen/plannen binnen ... Ik ben klaar om terug te gaan, voor het eerst heb ik zin om terug te gaan naar NL. Een half jaar op pad en alleen maar genieten ... toen ik in Ubud aankwam, wist ik dat ik hier zou gaan genieten, maar ik was nog niet zover dat ik wist wat ik dan zou gaan doen als ik terug moest naar Nl. Het UWV wil mij namelijk weer zien vanaf 7 juli .. een verplichting .. anders was ik nog langer gebleven hier op Bali. Maar het is okee nu, ik heb eindelijk een visie/doel nu!!! Ik land de 3e juli in Amsterdam en zit vol leuke plannen.

Dan mijn grote plan/doel: ik ga een opleiding doen op pre-HBO niveau voor 2 jaar en dan een jaar erachter als je dit wilt afronden op HBO niveau. Wat ga ik dan doen? Dan vertel ik jullie persoonlijk als ik weer terug ben in NL hi hi. Het is in Amsterdam, 1 x per maand en in mijn vrije tijd natuurlijk oefenen/leren. Er is maar 1 school in heel nederland en dat is dus in Amsterdam. Ga dan een dag van te voren daar al heen en slapen. Start in januari volgend jaar, kan niet eerder. Ga proberen het UWV hierin te betrekken ivm omscholing, mocht het niet lukken dan ga ik de opleiding hoe dan ook zelf bekostigen en gewoon doen!!

Hier in Ubud ben ik nog niet klaar, ik ga terug en wel in december voor een maand schat ik (heb tenslotte vakantiedagen via het UWV). Twee weken geleden ontmoette ik een lieve Balinese dame in de apotheek. Daisy is arts en heeft ook een beautysalon. In de salon had ik die goddelijke massage gehad en ik heb aan haar gevraagd of 1 van de meiden mij kan leren hoe ik die massage kan leren. Ik wil niet naar een of andere school toe hier, maar wil het leren in de salon zelf met de meiden daar. Ze heeft een programma voor mij opgesteld voor in december en ik ga in de leer bij haar salon. LEUK!! Just for the fun, het is zo heerlijk. Ze leert me de basic-massage, de aromatherapie, de lomi lomi massage en de hotstone-massage. Zo leuk om het te leren op de plek waar ik de afgelopen tijd ben geweest en heb genoten! Dusssss Sandra, ga je vast een vakantie aanvragen!!!! Ik heb lang nog niet alles gezien van Bali, dus we kunnen er een leuke tijd van maken. Je zal me wel zo nu en dan moeten missen ivm de opleiding in de ochtenden. En ik ga in die periode ook naar een ASHRAM toe, net buiten UBUD voor een paar dagen in stilte ... In de meeste ASHRAMS mag je niet lezen en niet schrijven en in deze wel, hi hi. Sabine is er net geweest en heeft een mooie tijd achter de rug daar. Ik ben nog niet toe aan dat hele zware ASHRAM-gebeuren ... maar dit is een mooie locatie waar je toch in stilte kan zijn, maar je kunt ook gewoon een wandeling maken wanneer je dat zelf wilt (geen vaste tijden). Helen ... kom je ook? Nanda kom je ook? Hi hi !!!! We hebben genoeg tijd om samen dingen te gaan doen in en rondom Ubud.

De dagen zijn nog steeds super gezellig. Aan ons zwembad hebben we na het ontbijt een zwembad-meeting vol met vrouwen .. haa. Francoise en ik waren daar mee begonnen toen ik daar aankwam en inmiddels zijn er nieuwe leuke contacten. Mooie verhalen en vooral veel lol met elkaar. Zo kletsend met elkaar leren we veel .. gratis consulten!! Gisteren hebben we een prive-chauffeur gehuurd en hebben we ons op diverse plekken laten afzetten. Heel luxe. We hebben een heerlijke lunch gehad aan het strand, naar Legian gegaan, Sanur en nog een paar plaatsen en in de avond op weer een ander strand ons avondeten. De dag daarvoor was het Love Healing Festival en hebben we daar heerlijk genoten en gelopen. Van alles uit proberen met een prachtig uitzicht op 1 van de vulkanen en de rijstvelden. Mooie plek.

Vanmorgen ben ik Janet wezen bezoeken, een nederlandse. Zij werkt bij een instantie hier als vrijwilligster. Werkt met kinderen met het syndroom van Down en autistische kinderen. Prachtig project! Morgen ben ik uitgenodigd om weer te komen. De kinderen krijgen dan YOGA. Er zijn hier in Ubud veel mooie instanties. Zo veel dingen te doen ... de dagen gaan zo snel. Maar ik kom terug naar Ubud in december, YEAH!!

Genieten dus!

Donderdag of vrijdag ga ik Ubud verlaten. Na 3 weken binnenland, roept de ZEE mij weer, hi hi. Ik heb zin om weer heerlijk langs het strand te wandelen en te joggen. Schone lucht en Ubud achter mij laten, even weer op mijzelf. Ga naar Sanur, dan ben ik vast dichtbij het vliegveld ...

TATU AM ASI

(YOU IS ME, ME IS YOU)

Hindoe uitspraak!

Knuffels knuffels

xxx

Reacties

Reacties

Door

Spannend Bar. Eerst nog heerlijk naar de zee en het strand. Ben reuze benieuwd wat je gaat doen. Maar het allerbelangrijkste is, dat je een geweldig nieuw doel in je leven hebt. Super. x

Madelon

Fijn dat je weer toekomstplannen ziet! Hier is het mooie voorjaar echter omgeslagen in herfst....regenbuien! Wel tropisch wat betreft hoeveelheid, helaas niet wat temperatuur betreft.
Maar misschien is het over 2 weken weer zomer...neem het zonnetje maar mee!
Wij beginnen aan de avond4daagse deze week, gelukkig minder regen vandaag en morgen.
Liefs Madelon

Helen

Count me in!! Ik wil in december ook wel weer naar Ubud... heb daar een fantastische tijd gehad, net als jij nu...er is gewoon een speciale vibe daar !! :)
Alleen kan ik niet nog een jaar zowel kerst als oud& nieuw weg, dus moet dan wel terug zijn... hoop dat het lukt met je planning. Lijkt me super om daar met een aantal meiden hele mooie ervaringen te delen !! :)

Ben zoooo benieuwd naar je nieuwe plannen en ideeen!

Ik ga over anderhalve week lekker in mijn uppie naar mijn yoga weekend, enorm veel zin in: yoga/workshops/indiaas vega eten/leuke contacten en weer even helemaal zen!

Ook ik heb allemaal plannen en ideeen en op deze week na (veel gewerkt na Rome) ook veel energie...

Kunnen we binnenkort weer een van onze thee avondjes doen :)

Dikke knuffel... en ja, ook het leven hier in Nederland heeft echt zn leuke kanten ;)

Helen

Ps... het officiele begin van de zomer was ouderwets met herfstweer...maar...las in de krant dat zowel Juli als Augustus mooie, warme zomermaanden gaan worden... speciaal voor jou (en ons allemaal hier) ;)

Helen

Ps2... ook al je foto's zoooo herkaanbaar: kippevel!! :)

Sandra

Knap toch steeds met je verhalen, wéér kippenvel :-) En ha, ha, ik ga het vast in mijn agenda zetten en even lief melden op mijn werk! En komt goed uit als je les hebt in de ochtenden hoor, dan kun je in de middagen direct op mij je gedane lessen uitproberen! Jammie, alle dagen gemasseerd worden na mijn ontbijtje, dat lijkt me wel wat!! En aangezien jij en Helen helemaal verliefd zijn op Ubud moet ik daar ook maar eens gaan kijken hoe relaxed het daar is!

Dikke kus en tot snel!

Amanda

Hoi, ik wil ook wel leren masseren op deze manier :) is het je goed bevallen? Hoor het graag! Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!