barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Ubud - nog steeds heel fijn hier te zijn ;-)

Ha di haaa,

De dagen zijn leuk, gezellig en relaxed. Na mijn fietstochtje heb ik niet echt veel andere dagtripjes meer gedaan, maar de dagen gaan gewoon voorbij voordat ik het weet.

Had overigens nog last van mijn darmflora, complete leegloop ;-( Ik zie het maar als een reiniging, want na mijn aura-reading met prachtige kleuren had ik een oefeningetje gedaan en ik heb zo het flauwe vermoeden dat mijn lichaam na deze oefening even moest reinigen ofzo.
Het is maar hoe je het bekijkt, hi hi. De hele nacht uit mijn bed en naar de toilet en de volgende
morgen na mijn ontbijtje lag mijn ontbijtje er weer uit, was moe, nergens zin in en heb de hele dag op bed gelegen en geslapen. Volgende dag alles weer okidokie en bruis weer van de energie, ha ha.

Ik zal de oefening even delen met jullie, niet moeilijk en zo zelf uit te proberen als je even
een momentje voor jezelf vrij maakt: Okee daar gaan we dan:

Neem een issue/gebeurtenis waar je graag verandering in zou willen brengen.
Kijk naar je hand links en in deze hand stop je alle dingen betreffende je issue met al je angsten, verdriet, boosheid of wat er maar in je op komt aan negatieve dingen omtrent dat issue. Kijk naar je rechter hand en in deze hand stop je alle dingen betreffende je issue, maar nu zonder je angsten, je droombeeld zoals je het wilt hebben. Probeer te denken dat je het al hebt, zoals je het wilt hebben (alles is dus positief).
Nu spreid je je handen (dus uit elkaar) en je brengt op je eigen tempo de twee handen naar elkaar toe. Ergens op een bepaald moment voel je misschien een weerstand (alsof je handen niet verder kunnen ...), ga dus niet te snel, anders zou je deze weerstand kunnen missen.
Probeer het langzaam .. langzaam ... Neem je tijd als je de weerstand
gaat voelen, het mag zolang duren als je nodig hebt. Uiteindelijk (als je door de eventuele weer
stand bent) zijn je handen op elkaar. HOud ze even op elkaar om de beiden handen te laten
samenvloeien. Neem de tijd ervoor die je wilt. Vervolgens leg je je beiden handen op je hart, ook hier neem je de tijd ervoor die je wilt.

De bedoeling van deze oefening is je lichaam te laten weten dat je KLAAR bent om het negatieve en het positieve samen te brengen en de weerstand (je angsten) te doorstaan!! Het uiteindelijke resultaat is dat je klaar bent voor het positieve en je lichaam laat het negatieve achter. Ik was verwonderlijk over deze simpele leuke oefening en ik had persoonlijk een klein zwaar stukje weerstand te doorstaan, waar ik echt tegen heb moeten vechten om mijn handen op elkaar te krijgen. Maar toen ik mijn handen dan eindelijk op elkaar had, gaf het mij een enorme ontlading. Kijk maar ... een oefening is voor iedereen tenslotte een persoonlijke ervaring/werking.

Vandaag is het volle maan en de straten zijn extra mooi qua offers. Extra bloemen, verse jonge
coconutnoten, manden vol bloemen .. het is een genot om vandaag op straat te lopen.

Na mijn ziektedag ben ik gisteren met Francoise naar een cafe gegaan met livemuziek. Heerlijk! Wat was dat lang geleden voor mijn .. na al dat reizen ... Ik heb prachtige avonden gehad tijdens mijn reizen, maar zo onder de mensen zijn met livemuziek en drankjes is ook weer eens fijn om te voelen.

Francoise geeft mij veel energie .. ze opent mijn ogen qua kwaliteiten .. veel over mijn baan
gepraat en dat alles open ligt. Ik krijg veel energie van haar en soms zit ik even alleen
met een jasmijntheetje op een terrasje en dan bruis ik opeens van de ideeen. Niet zozeer
dat ik exact weet wat ik wil doen, maar wel welke richting ik uit wil gaan en zeker wat
ik NIET meer wil. Ik wil nooit meer een manager zijn met stress .. bah!! Omdat ik bruis van de
energie en wil lopen in de natuur en dat soort dingen, geef ik weer energie aan Francoise, omdat ze een periode haar energie kwijt was. Vanavond gaan we de rijstvelden in en genieten van de volle maan met een eclipse .. Wil ook mijn reiki weer gaan oppakken, heb er niets meer mee gedaan de laatste jaren. Zonde! Francoise is Master en ook zij heeft een tijdje niets gedaan. Het geeft mij het gevoel dat we inderdaad soms gewoon mens zijn en dat dit soort dingen je overkomen en dat het okee is dat je hebt laten versloffen. Je kunt het tenslotte ook zo weer oppikken. Heb net een DVD gekocht met prachtige muziek voor YOga. Ook hier wil ik in NL mee verder .. Geen baan, minder geld, dus ga aan de zelfstudie, net zoals het hardlopen. Ik kan het!!

Sandra .. jij verdient overigens een totale bodymassage met olie en vervolgens een totale
bodyscrub. Bar is lekker aan het reizen en jij zorgt voor Keesje en hebt geholpen met het
onderverhuren van mijn huis. Ben je echt zooo dankbaar voor dit!!!
Ik ben geen masseuse, maar heb natuurlijk wel opgelet ;-) Alleen al de olie op je
huid en daarna de reiniging is GODDELIJK. Ik heb het spul al gekocht en beloof je dat ik
je zal trakteren op deze GODDELIJKE olie en scrubbehandeling. Zal dan ook een balinese pompoen soep klaar maken voor je met aardappel uit de oven met stukjes beef en tomaten en guacamole saus.

Keesje, wie je nog wie ik ben. Ik ben die dame die ooit voor jou zorgde en er zomaar vandoor ging en je bij Sandra achter liet (waar je het super super super hebt). Ik heb tijdens mijn reizen wat etensoorten geprobeerd, maar echt geen KAT/POES. Dus wees niet bang, ik zal je niet opeten hoor. Begin juli kom ik weer naar NL, kan nog niet mijn huis in .. dus je blijft nog even
logeren als dat mag van Sandra ... Kijk er naar uit om je weer te zien en je te horen
spinnen ;-) Geniet maar lekker verder, want dat leventje bij Sandra is ook GODDELIJK.

Zoooo hier dus alles okeee. Genieten ...

Warme knuffel vanuit Ubud

Reacties

Reacties

Madelon

MOOI! Ik geniet hier vandaag van de volle maan...helaas geen mooie versieringen op straat! En waarschijnlijk bewolkt, jammer, maar wie weet laat de maan zich toch nog even zien! Ik ga een sjamanistisch vuurtje maken en heb ook al een meditatie gepland staan, met healing via iemand in Amerika. Mooie oefening heb je gedaan, ga ik ook doen!
Liefs en GENIET! Knuffel, Madelon

Sandra

Oei, ik krijg kippenvel bij je lieve verhaaltje! Massage én koken voor me, jeetje ik kan niet wachten tot je terug bent :-) :-)

Van de week je post weer opgehaald en je huis ziet er nog steeds netjes uit hoor! Hoorde dat de buurman weer boom heeft gesnoeid in de tuin, heb 't niet gezien, maar ook dat is dus lekker bijgehouden! Heb gezegd dat we in eerste week van juli even wat kleren van zolder komen halen, want je zal best wat nodig hebben als je terug bent :-) Al probeer ik even voor je te regelen dat het hier in juli ook 30 graden is de hele maand zodat je wat makkelijker kan acclimatiseren! En hi, hi, ja, ja, is ook eigenbelang wat ik wil dat de temperatuur weer snel gaat stijgen hier!

Dikke kus en ja, ik kan het nu eindelijk zeggen, TOT SNEL!

Keesje

Hé wat lees ik daar, je bent me helemaal niet vergeten! Natuurlijk ken ik je nog wel baasje! Sandra vertelt me soms een verhaaltje over je, over wat je allemaal aan het doen bent! Als een verhaaltje voor het slapen gaan, want meestal val ik dan languit bij San op schoot! Voorpoten uitgestrekt naar voren, achterpoten naar achter, echt waar, ik lig er dan helemaal voor pampus bij!

Ik krijg nog steeds allemaal lekkere dingen van San, van die zakjes vis, vlees of kip waar zo'n lekker sausje bij zit. En dan lik ik nog steeds alleen het sausje eraf, de overgebleven vis, vlees of kip moet San dan weggooien :-) Hi, hi, wel zonde, maar wel heel lief dat ik die lekkere sausjes krijg!

De krapbaal is nog steeds mijn grote vriend! Al ben ik soms nog wel steeds beetje stout en krab ik stiekem op de trap! Maar dan doet San heel flauw dat stinkspul er weer op! Blèh, dan ga ik maar weer naar de paal!

Ik vind het heel knap van jou dat jij zo de wereld over reist hoor, ik ben blij dat je me niet meegenomen hebt. Want ik ben nog te lui om van het balkon af te gaan... Na mijn 2 grote reizen van de balkons af omlaag de tuinen in heb ik besloten dat het veel te vermoeiend is om weer omhoog te klimmen!

Miauw, miauw, kopjes en tot gauw kroels!

Helen

Wow.... na het lezen van je verhaal, kippevel, glimlach en een traantje.... helemaal weer in Ubud als ik dit lees... Zucht! :)

Ga de oefening straks ook doen... even een momentje voor mezelf!

Verheug me om je weer te zien en al dit moois live van je te horen! De zondag dat jij terug komt ben ik nog lekker aan het genieten van mijn yoga weekend, maar de dag erna wil ik je zien/horen! :)

Dikke knuffel en geniet nog lekker verder! xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!