barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Ubud -- gezellig - relaxed - geen zin om ergens anders heen te gaan ;-)

Yoehoe,

Genieten hier .... ben heerlijk lui ... geen tas inpakken en op je rug dragen .. niet te hoeven zoeken naar een guesthouse om te slapen .. geen busritten in de nacht .. Wat een leven hier. Wel peperduur hier .. geld vliegt de deur uit.. Vooral als je van dat heerlijke organic food wil genieten en van de healthy smoothies ;-) En heb mijzelf ook lekker verwend, mooie spirituele spulletjes gekocht en gisteren mijzelf verwend met een heerlijke full body massage en een full body scrubb .. GODDELIJK na al dat zware reizen en al die prachtige ervaringen en momenten die ik het afgelopen half jaar heb mogen meemaken. Soms best zware momenten, maar eigenlijk alleen maar gevolgd door prachtige reis-momenten.

De dagen gaan heel snel en soms doe ik helemaal niets, alleen maar leuke contactjes, uitgebreid ontbijt, kletsen in de tuin van mijn guesthouse, koffie verkeerd of theetje drinken op een terrasje met een heerlijke lunch. En de dag is weer voorbij ;-) In een smal straatje is mijn favoriete koffieshopje met 3 tafeltjes en stoeltjes. Daar heb ik tijdens mijn koffie verkeerd weer zulke leuke ontmoetingen gemaakt. Sabine uit Duitsland, reist ieder jaar een paar maanden en probeert alle soorten yoga uit en workshops en wil zich uiteindelijk hier in Bali gaan vestigen om yoga te gaan geven. Een nederlandse vrouw die haar baan bij Elsevier kwijt is geraakt na een tal van reorganisaties (net zoals ik) en blijft hier een half jaar om met kinderen te werken die autistisch zijn en syndroom van Down hebben. Morgen ga ik haar werkplek ontmoeten en kijken hoe het daar is. Op de Togeans Islands had ik twee meiden uit Slovenie leren kennen. Zij kwamen later aan op Malenge en waren opeens ook in Ubud, dus mailden ze mij, wij zijn op Ubud, elkaar ontmoeten? Jaaaaa gezellig, dus erg gelachen met deze meiden hier in Ubud. Ze zijn nu al weer weg, druk druk op weg naar het noorden van Bali.

In mijn guesthouse heb ik Francoise leren kennen, moeder van 3 volwassen kinderen. Van oorsprong van Madagaskar, woont/heeft huis in Australie, waar ze niet wilt zijn, ha ha. Dus blijft ze nu een half jaar in Ubud. Ze is Reiki Master, maar zat even in een dalletje ... Dus is ze naar een hoge priester hier in de buurt gegaan om te praten over haar dipje en ze krabbelt weer langzaam terug. Mooie gesprekken met haar! Morgen gaan we samen allerlei vormen van yoga uit proberen de komende tijd bij een local schooltje hier in de buurt. Zij wil namelijk haar geld niet geven aan de toeristische dure scholen maar aan de locals. Mooi principe, dus ik ga met haar mee morgenmiddag. En we gaan samen de 18e naar het Love Healing Festival toe. Leuk.

Heb het dus erg gezellig met contactjes maken en niets doen. Ben 1 dag heel actief geweest. Met mountain bike een eco tour gedaan rondom Penelokan/Kintamani. Eerst een stukje met de auto naar het gebied toe en gestart met een ontbijt op een prachtige locatie aan Mt. Batur, de vulkaan omsloten door een krater-meer. Daarna op de fiets langs de kleine dorpjes en natuurlijk ook hier weer de prachtige rijstvelden. Soms lijkt het op de platte stukken net een beetje Nederland, blauwe lucht en veel grote wolken. In plaats van de bomen in NL, zijn er alleen palmbomen. Toch had ik af en toe een kleine glimp van NL, hi hi. Soms lieten we de fiets staan en gingen we door de rijstvelden lopen, waar de vrouwen weer hard, maar altijd lachend aan het werk zijn. We hebben ook wat huizen mogen zien binnen de Kampongs (leefgemeenschappen). Leuk om te zien hoe ze hier wonen met alle tradities erbij volgens het Hindoeisme, dus heel veel offeren/feesten etc. etc. Het geloof hier is een verademing vergeleken met de rest van Indonesie, waar voornamelijk de islam als hoofdreligie is en daar heb ik (sorry sorry) helemaal niets maar dan ook niets mee. Om het erger te maken, ik ben het nog minder gaan waarderen tijdens mijn reizen. Tja kan er niets aan doen, maar vind de moskeeen te overheersend .. Maar genoeg over dat .. Hier ademt een hele andere vibe en iedere dag geniet ik van al de bloemen en wierookjes en de mooie balinese vrouwen die op straat de rituelen uitvoeren. Heerlijk!

Vandaag mijzelf getrakteerd op een aura-reading bij Jelila, de bekende healer/coach hier op Bali. Was erg interessant en loop al de hele dag met een big smile rond. Ze gaat al je chakra's langs en vertelt welke kleuren er op dit moment te zien zijn bij iedere chakra. Dan geeft ze bij iedere kleur wat steek-woorden en uiteindelijk een hoofdzin die alle steekwoorden samen representeren. Nou, ik kan je vertellen dat mijn AURA erg mooi is, haaaaaaaa. Volop prachtige en mooie kleur-combinaties. Kan ook niet anders na een half jaar reizen en geen stress en alleen maar mooie dingen mee maken. Ben de rust zelfe, haaa ;-) En alles draait als een zonnetje. De hoofdzinnen kwamen mij overigens bekend voor, echt Bar! Wel een leuke verrassing .. maar dat heb ik eigenlijk al in Bangladesh mogen ontdekken op het schooltje: playful creative/entertain children ... haaa. Verdere behandeling niet nodig, gelukkig maar, want ik zag de prijzen en deze europrijzen liegen er niet om ... Het is dus goed en houd het dus lekker hierbij. Ben op de goede weg, ik red het zelf wel, ook dat wist ik eigenlijk al .. hiiii ;-) Oooh ja mijn relatie-chakra staat ook open!!! Hij is nog niet op mijn pad gekomen, maar er is geen blokkade. Toch fijn om te weten .. De kleuren bij mij zijn: hot pink and spirit purple volgens de octahedral en yellow/pink/oranje volgens de dodecahedron (12 wraps) ... humming along together in harmony. Het octahedral en dodecahedron is lastig uitleggen, het zijn vormen en vlakken (te vinden op internet, lastige koek). Zooo laat die man maar komen die mijn kleuren heel mooi vind ;-)

Het is alweer bijna half 6, ik ga terug naar mijn guesthouse en even relaxen en douchen en dan weer heerlijk tijd voor een maaltijd.

Mmmmm .. smile ;-)

Dikke knuffel voor jullie

xxx

Reacties

Reacties

Ineke

Klinkt allemaal weer goed en laat de relatie-chakra nog maar even openstaan, wie weet.......
Geniet van het laatste stukje van je reis.

Liefs Ineke

Door

He Bar. Ik geniet van je leuke verhalen en je prachtige foto's. Maak een mooi slot aan deze geweldige reis. lieve groetjes van Door

Keesje

Hai baasje, ik kan al die kleurtjes niet miauwen, maar als die Jelila bij mij ook een reading doet, dan zijn mijn kleurtjes vast net zo mooi! Ik ben op en top relaxed bij San :-) Het kroelkleedje werkt zo goed, iedere dag lig ik wel paar keer op languit schoot te maffen! Jammie, het is heerlijk hier!

Al heeft ze me vd week wel even buitengesloten toen het regende! Nou moe zeg, ze had de deur niet op de haak en toen waaide 'ie dicht... Zat ik dan, buiten in de plensbuien :-(

En ze had allemaal vreemde mensen in huis vd week, wel 5 dagen lang! Vond ik niet zo leuk want ik moest me al die tijd verstoppen omdat ik ze maar eng vond. San was wel erg blij, want blijkbaar is de lekkage eindelijk gevonden en opgelost en ze kan nu weer heerlijk douchen in een doucecabine! Hopelijk blijven al die mannen nu wel weg want ik ben het zat om me steeds de hele dag te moeten verschuilen!

En ik hoor net dat je al bijna terugkomt! Jeetje, je bent zo lang weggeweest dat je wel wat goed te maken hebt me hoor! Ik stel voor dat je iedere dag een uur voor me reserveert om te kroelen en te spelen!?

Miauw, miauw

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!