barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Ubud - een hele andere vibe als Kuta, gelukkig, hi hi ;-) Ubud is poepie leuk!!

Yooohh!!

Ubud, gelukkig een hele andere vibe als Kuta, ook veel toeristen, maar geen lallende jonge zuipende australiers en engelsen. Neeee, hier ademt het spiritualiteit. Overal wierookjes en bloemetjes en altaartjes en rustige pingel pingel muziek ... organic food en smoothies ... Winkeltjes met zoveel leuke spullen voor yoga en mooie kleding. Er is zo veel te doen, dat ik bijna niet weet waar ik mee zal beginnen, haaa. Toen ik aan kwam in Ubud was het middag en bloedheet, ik werd net buiten Ubud centrum afgezet en had geen idee waar ik zou willen slapen. Ik had een guesthouse uitgezocht, maar had niet het jippie-gevoel. Toch maar gebleven, want ik had geen zin om in de bloedhitte met zware rugzak te gaan lopen en zoeken. Ben die middag dus zonder mijn backpack gaan lopen en op zoek naar een mooie leuke locatie, want ik blijf hier tenslotte 2 weken ;-) En gevonden!! Heb een mooie deal gemaakt, veel goedkoper als de eerste locatie en de volgende dag gelijk naar mijn nieuwe locatie gegaan. Nu heb ik een kamer in een prachtige tuin met zwembad bij de rijstvelden. Lief personeel. Overal verse bloemen .. een paar keer per dag krijgen alle gasten een altaartje voor hun kamer. Wierookje met bloemetjes en in de middag een snoepjes-offer op de grond. Bij het zwembad ook overal verse bloemen, bij ontbijt verse prachtige bloemen op de tafel. Wat een prachtig kijkgenot met al die leuke dingen.

Inmiddels de omgeving een beetje gaan verkennen en wat er allemaal te doen is qua workshops. Zo veel, hi hi. Heb ook een plekje gevonden om hard te lopen, langs de rijstvelden. Op Kuta had ik mijn hardlopen na 2 maanden weer opgepakt, dacht dat ik het niet zou vol houden, maar zit nog op hetzelfde schema. Wel spierpijn gehad. Op Kuta Beach is het echt fantastisch om te joggen op het strand aan het einde van dag. Kilometers strand ... een brede kustlijn ... Voor de rest vond ik de plaats bagger, behalve het strand.

Morgen ga ik een ecotour door met de fiets, langs de vulkaan en langs de rijstvelden en de dorpjes met een ontbijtje en lunch inbegrepen. Een mooie manier om de omgeving van Ubud te zien. Zo dadelijk een afspraak maken bij Jelila, een hele bekende healer/coach op Bali.Ik wil eerst een aura reading doen en aan de hand van de aura reading een programma opstellen: reprogramming, soulmate love healing, past life yourney etc. etc. Ik zie wel wat er uit de reading gaat komen. Het is tijd voor de binnenkant van Barrie, haaaaaaaa. Op de 18e juni is een groot festival hier, Heart for Healing Festival, wil daar ook graag heen. Firedance, healing circle, free workshops, tibetan bells meditation en nog veel meer. Oooooh ja en ik ga een zilveren ring maken voor mijzelf, is ook een workshop voor. Phoeeeeeee, ik heb genoeg te doen. Helen, ik begrijp helemaal waarom jij het zo naar je zin had hier ;-)) Madelon, mama: jullie zullen je ook vermaken hier met al die workshops en prachtige natuur. Madelon: als Larissa nog wil reizen, nou ze zou hier heen kunnen gaan, voor 2 weekjes ..

De maan is hier overigens ook prachtig, het is de smalle kleine maan die alleen in een klein boogje te zien is aan de onderkant .... In NL is de maan niet op deze manier te zien. Ik weet nog dat mijn vader mij had verteld dat hij de maan zo leuk vond hier op Bali, het kleine boogje aan de onderkant .. Jaaaaaaa!!

Zo ik ga nu een afspraakje maken voor mijn reading en daarna heerlijk genieten van een organic lunch met een organic sapje .. life is good. En ben blij dat ik mijn half jaar reizen op deze manier langzaam kan gaan afsluiten. Geen lange en zware busritten meer, maar lekker lang op 1 plek. Hierna nog even strand, altijd heerlijk. Op de 30e juni vlieg ik van Bali naar Singapore en ik heb inmiddels een ticket gekocht om terug naar NL te vliegen. Whaaaaaaaaaaaa ;-( Ik vlieg terug in de nacht van 2 op 3 juli vanaf Singapore en land dan op zo 3 juli op Schiphol in de middag. Schappelijke tijd ;-) Maar daar wil ik nu nog even niet aan denken ....vluchtgegevens volgen nog wel, hi hi ...

Kuzzzzzzz

xxx

Reacties

Reacties

Madelon

Klinkt heel goed! juni nu ook heel goede weken voor spiritueel werk (woensdag 15 juni volle maan!, 21 juni zonnewende). Leef met je mee! Ik heb met Larisa en Manja 1-2 juli nog een zweethut. Kom je op 3 juli graag ophalen, maar geniet nu eerst van al het moois! Liefs Madelon

Joke

Heerlijk om zo de laatste weken van het mooie Bali te genieten!
In gedachten reis ik weer een beetje met je mee.

Ik ga 2e pinksterdag een weekje naar Joop en Nicky.
Niet zo ver weg, maar ook erg gezellig.
Knuffel Joke

anton breijer

Barbara ik zat op je blog omdat ik zelf ook naar bali gaat 15 juni tot 1 juli maar ik zit eerst in lovina daarna in ababi daarna in candi dasa ik hoop dat je nog meer verhalen maakt want het is leuk om te lezen
ikzelf gaat ook een breijer.reismee blog maken

Helen

Jaaa.... Ubud heeft een heerlijk relaxte vibe... zit er gelijk weer helemaal in door je verhaal! Is ook zeker een hele mooie manier om weer een beetje back to 'normal' life te komen.... Ik vlieg morgen voor een paar dagen naar Rome... ook lekker: shoppen, cultuur, eten, terrasjes, wijntje... zin in!!! ;)

Geniet lekker van Ubud (dat gaat zeker weten lukken) en ik geniet gewoon lekker met je mee!

Dikke knuffel
xx

Sandra

Hai lieverd,

Krijg kippenvel van je verhalen, allemachtig wat heb je het naar je zin en is het mooi! En 3 juli staat genoteerd hoor, wat er ook gebeurt ik kom je ophalen met mn nieuwe toettoet! :-)

Kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!