barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Sulawesi / Makassar

Joehoe,

Volgende bestemming aangekomen, Barrie is op Sulawesi, Makassar. Bloedheet hier ...

Flores achter mij gelaten en ook mijn 2 zeilvriendjes uit Australie, wat baalde ik dat ik nee heb gezegd tegen hun uitnodiging om mee te zeilen naar Australie en daar heerlijk verder te gaan backpacken ... had dat echt geweldig gevonden. De laatste 2 avonden in een italiaans restaurant gezeten, met heerlijke muziek uit de oude doos, Abba, de Beegees en nog veel meer. De eigenaar is een jonge Italiaan en hij doet het goed daar. Prachtig restaurant en echt italiaans eten, heb zo genoten, eens een keer geen rijst of ander local food, jammi.

Gisteren een lange reisdag. Om 06.45 weg gegaan naar het vliegveld. Ongeorganiseerd daar, heel klein en was een beetje bang voor het doorlabelen van mijn backpack met 2 tussenstops. Van Labuang Bajo/Flores eerst naar Bali, dan naar Java en toen naar Makassar/Sulawesi. Een omweg van hier tot Tokyo .. ik was zo dichtbij bij Makassar, maar de vluchten gaan hier allemaal via Java of Bali .. De vluchten gingen goed, alleen lang wachten op de vliegvelden en om 9 uur in de avond landde ik op Makassar. Super nieuw luchthaven, schoon en super georganiseerd. Wachten op mijn backpack op een echte draaiende band zoals op Schiphol en niet een band van een paar meter en dat je backpack dan op de grond valt met nog 50 koffers en tassen en dozen. Mijn backpack kwam eraan op de band, gelukkig.

Vanacht heerlijk geslapen in een kamer met groot bed, eigen toilet en douche. Goede nacht na een lange dag reizen. Makassar is een moderne stad .. grote gebouwen .. vol nachtleven .. veel dure auto's op straat .. karaoke-bars en nachtclubs, maar Barrie gaat vanavond al weg met een nachtbus naar de volgende lokatie. Ik heb geen zin om in grote steden te verblijven .. en het is bloedheet overdag, kan amper lopen op straat, zo warm.

Vandaag de hele dag bij mijn guesthouse gebleven en met de eigenaresse zitten kletsen. Zij gaat mijn visa verlengen via het je-moet-iemand-kennen-circuit om je visa te kunnen verlengen. Na 60 dagen moet ik namelijk het land uit, maar de eigenaresse kent de immigratiedienst hier en gaat er alles voor doen om mijn visa te verlengen met nog een maand. Ben benieuwd, zou super zijn, dan heb ik iets meer tijd om van het zuiden naar het noorden te reizen en ik hoef niet naar Singapore te vliegen en weer terug het land in en alle rompslomp.

Aan het einde van de dag door de stad gelopen, leuke sfeer en vooral de locals zijn erg vriendelijk. Overal praatjes en de meiden willen op de foto met mij en giechelen om die blonde dame van Belanda (Nederland). Goed gevoel bij Sulawesi, lieve mensen. Kom net terug van Fort Rotterdam, een of andere meneer Speelman heeft in de oorlog hier het fort overvallen en omgedoopt tot Fort Rotterdam, zo heet het nog steeds. Veel nederlandse invloeden hier en sommige spreken ook nederlands op straat hier, gezellig!! In het parkje binnen in het fort veel jeugd met camera's en ik moest op de foto met hele gezinnen, haaaaaaa. Ben weer een beetje een attractie hier, maar op een leuke manier.

Ga zo snel een hapje eten want ik vertrek om 20.00 uur naar Tana Toraja. Hoog in de bergen met een koele wind, zelfs koud in de avonden. Moet heel mooi zijn. We zullen wel zien, eerst maar weer een nachtbus overleven ... buh ...

Jullie horen mij daar weer.

Oooh ja mijn telefoon doet het nog steeds niet, dussssssssss.

Ciao

xxx

Reacties

Reacties

Helen

Hey daar reisvriendinnetje...
Tja, keuzes maken hoort ook bij het reizen, soms heel makkelijk, soms een stuk moeilijker, zucht! Maar, ook hier ga je weer nieuwe avonturen beleven :) Ben zo benieuwd naar Sulawesi, stond ook op mijn verlanglijstje, maar door het regenseizoen toch andere dingen gedaan... en nu zit jij daar en kan ik toch een beetje meegenieten :)
Zou super zijn als je visum geregeld kan worden zonder het land te hoeven verlaten, doe je goed! Is een stuk relaxter reizen!

Hier hebben we net weer een hitte golf gehad: Nederland was het warmste land van Europa, nou ja moet niet gekker worden! :)
Ik ben ondertussen bijna 2 maanden terug (ik tel nog steeds de weken) en voel me gelukkig weer wat beter, al heb ik nog steeds momenten van heimwee :(

Enjoy your travelling!
Big hug & xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!