barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Lombok naar Flores met een bootje ... prachtig ... en zeilen met een catamaran met 2 guys from Aussie

Ha haaaaa,

Ben op Flores ... en in ruim een week maak ik weer zo veel mee, hi hi.

Even terug naar Gili Air ... wat een heerlijk eilandje .. perfecte mix van strand, backpackers, eettentjes en verlaten strandjes. Heerlijk op mijzelf daar. Deed geen moeite om echt in contact te komen met andere backpackers, soms is het ook wel heerlijk om even een paar dagen alleen te zijn. Maar soms lukt dat gewoon niet, hi hi. Lang leve het backpackers-leventje. Toen ik heerlijk op mijn bamboo-zitje zat, tussen de dikke kussens met een boek, kwam een jongeman uit Aussie op mij af. Je zit hier nu al 3 dagen alleen met een boek, kom gezellig bij ons zitten aan tafel om iets te eten. Dus zo ben ik de laatste 2 dagen opgetrokken met 2 jongemannen en 1 vrouw uit Aussie. Heerlijke tijd, verse vis van de bbq eten en weer veel lachen.

Met een klein bootje ging ik van het eilandje af naar het vaste land van Lombok. Ik moest daar wachten in de haven op de personen van het reisbureautje waar ik mijn boottrip had geboekt. Dus ik wachten en wachten en wachten, maar zag maar niets. Er waren al diverse personen naar mij toe gekomen en hadden gezegd dat ik naar de busterminal moest gaan. Maar ze hadden toch echt gezegd dat ik in de haven moest wachten. De communicatie van de gidsen en de reisbureaus zijn soms zo onduidelijk en vaak klopt het van geen meter. Dussss besloot ik maar naar de busterminal te gaan en daar hebben ze mij uiteindelijk verder geholpen. Ik werd in een bus gezet en moest naar Mataram in Lombok, daar zou dan een busje vertrekken .. Ik begreep er echt geen snars van, maar soms moet je het maar gewoon doen. Ondertussen werd ik 2 keer weer in een ander busje gezet ... het zal wel, haaaaa. Dus belandde ik in Mataram en heb ik mij laten afzetten bij het reisbureautje. Jaaaa ik zou vanaf daar weer met een bus naar de oostkust van Lombok gaan, daar zou de boot vertrekken. Doen we dat!!! Busje hier, busje daar .... En ja hoor ik werd naar de boot gebracht en ontmoette mijn boot-genootjes. De boodschappen werden gedaan voor onze trip en wij konden in een supermarkt nog wat dingen halen, zoals chips en sterke drank (was niet inbegrepen in de prijs). Dus shoppen!!! Er werd ook nog een kip gekocht die in een grote zak werd gedaan. Wij dachten dood, maar na een uur begon de zak opeens te bewegen. De kip leeft nog. Het was tijd om aan boord te gaan. Een grote houten witte boot voor ons zelf. Totaal 5 personen, dus veel plaats op de boot om te slapen en te relaxen en te lopen. Wow!!!

De kip ... de kip kreeg ook een plekje op de boot ... in een kooi achter op de boot aan de buiten kant. Zielige kip!!! We waren nog geen uur op het water en de dolfijnen kwamen al voorbij ... niet dicht bij de boot, maar zo leuk om te zien en opeens waren ze weer verdwenen. Achter de boot hing een vislijn met aas en boem binnen een noodtime hing daar een vis van een meter aan. Het was loodzwaar voor de bemanning om de vis binnen te halen, de vis vocht voor zijn leven ... sprong alle kanten uit op het dek. Toen een harde knal en de vis was dood. Wat een dieren-geweld zo om ons heen. Kipje achter op de boot, vis dood. Tja dat gebeurt normaal ook als je kip eet of vis, maar dan zie je het niet. Okeee wij weten wat we eten vanavond, verse vis. En ja ... de vis was natuurlijk heerlijk. De kip nog op het achterdek ...

Die nacht slapen op de boot ... op het dek .. onder de sterrenhemel .. zacht briesje. Avontuurlijk en mooi ... slaapt heerlijk. We lagen vlak bij een groepje eilanden aan anker op zee.

De volgende morgen snorkelen ... varen varen met het bootje ... een waterval bezocht. Heel mooi en deze waterval bestond uit allemaal plateaus en we zijn tegen de waterval in omhoog geklommen. Een hele onderneming en erg spannend en ook best eng .. Op een gegeven moment moest ik een grote stap maken met de harde stroming van water er tussen in. Stond ik daar met 1 been links en 1 been rechts en keihard stromend water tussen in. Ik moest 1 been gaan verzetten. Phoeeeee het zweet stond op mijn hoofd. Maar gelukt!!! Uiteindelijk heerlijk zwemmen in de waterval.

Die nacht moesten we de hele nacht door varen. De boten zijn niet uitgerust met sonar, maar de kapitein vaart gewoon met een klein kompasje en een zaklamp. Kijkend naar de sterren en de lichtjes op de bergen er om heen ... Wij vonden het best eng, een hele nacht varen in het pikkedonker ... maar hebben de nacht overleefd. Onrustige nacht ... de boot maakt veel herrie en de motoren ook, dus niet echt een oog dicht gedaan, we misten de heerlijke rust van de nacht daarvoor.

Maarrrrrr je krijgt er weer veel voor terug, de dolfijnen die weer kwamen en we hebben die ochtend een berg beklommen met een prachtig uitzicht naar beneden op de zee. De bergen zijn gifgroen, de lucht prachtig blauw en het water met diverse blauwe tinten. Zwaar naar boven, maar op de top, frisse lucht en een prachtig landschap. Knijp knijp ... wat is de natuur mooi!!!

Onder het varen, zo nu en dan zwemmen, slapen, lezen en kletsen. Genieten!

De derde dag zijn we het national park in gegaan bij Rinca om de Komodo-varanen te zien. Wat een beesten .. groot .. Ze doodden met gemak een waterbuffelo en wij gingen dus lopen in het park. Oppassen dus ... met een gids .. Drie gevaarlijke dodelijke slangen leven hier, de Komodovaranen en de waterbuffelo's ... We liepen op een pad en opeens kwam er een varaan aan, je schrikt je echt rot. Moesten wachten ... en hij ging er weer vandoor. De waterbuffelo's hebben we ook van dichtbij gezien, de slangen niet, gelukkig, hi hi.

Na de wandeling moesten we verder varen en het was al laat ... dus varen in donker en we kwamen vast te zitten ... ha ha. De bedoeling was dat we in het licht zouden aan komen om voor anker te gaan bij een eilandje. Opeens lag de boot stil .. we zaten vast. Naast ons was het water misschien een meter hoog ... ja en nu??? De kapitein bleef rustig, het personeel bleef rustig ,wij waren niet rustig, hi hi. Maar ze sprongen het water in met grote stokken en duwden de boot van de zandbak af. No worry's, alles komt goed.

De kip ... de kip zat al drie dagen achter op de boot in zijn kooitje .. misschien wel zeeziek??? Haaa. Tjaaaa de tid voor de kip zat er op ... wij kregen verse kip te eten die avond. Deze nacht weer heerlijk kunnen slapen op het dek, de boot stil aan anker.

Dag vier, onze laatste vaar-dag. Die ochtend een prachtige plek gevonden om de snorkelen bij onbewoonde eilandjes. Wat een rust en prachtig koraal, heb weer zo veel mooie dingen mogen zien onder water. In de middag kwamen we aan in Flores.

We zijn met ons groepje van de boot aan land gegaan en op zoek gegaan naar een guesthouse. Die avond zijn we met z'n allen gaan eten en vooral veel gelachen en herinneringen ophalen van ons avontuurlijke boottripje. Het is hier een en al gezelligheid in de haven. Ons guesthouse ligt op een heuvel aan de haven met een prachtig uitzicht van boven op het water en de bergen er om heen. De sfeer hier is ontzettend leuk en de restaurants hebben overheerlijk westers voedsel en we zitten dus aan de pizza's hier en de koffie verkeerd en salades en hamburgers. Het lijkt wel of we verhongerd zijn, maar we hebben allemaal zo behoefte aan normaal westers eten, wat een genot na weken van local food.

Gisteren ging ik naar de loungetent om een hamburger te eten .... en ik raak in gesprek met 2 mannen uit Aussie. Ze zijn met een catamaran vanaf Australie naar Thailand gegaan en vanaf Thailand naar Indonesie. Ze zitten al 4 dagen vast hier op Flores, omdat ze petrol nodig hebben, maar alles zit tegen!!! Geen petrol, problemen met papieren en bureaucratische rompslomp ... Ze gingen die middag snorkelen vanaf hun boot en ze nodigden mij uit om mee te gaan. Wat een boot ... die boot is meer waard als mijn huis, haaaaaaaaaa. Alles aan boord, toilet, douche, vrieskist ... bbq .. wow. Dat werd dus een gezellig snorkel-middagje.

Gisteren ben ik de hele dag wezen zeilen langs de kust van Flores met de catamaran. Heb een korte stoomcursus zeilen gehad .. uitleg over de werking van de sonar .. de wind .. de zeilen .. de diepte van het water. Weet je .. met al die techniek is dat een eitje .. echt!! Maar ja .. als de computer uit valt, moet je natuurlijk wel verstand van zaken hebben en dat heb ik niet. Wat een boot ...

Tja en dan nodigen ze je uit dat ik best mag meevaren naar Australie, over 10 dagen kunnen ze de kust van Australie al bereiken ... Kan ik daar gaan backpacken. Wat een uitnodiging, maar nee ... ik ga naar Sulawesi. Het gaat nu opschieten .. het UWV wil mij weer zien in juli .. pfffff ... ik had al een ticket naar Makassar, Sulawesi gekocht een paar weken geleden... Kon ik maar een jaar reizen, dan had ik JA gezegd, haaaaaaaaaaaaaa.

Het is weer een heel verhaal .. beleef ook zo veel ..

Oooh ja Bin Laden dood ... wat een nieuws!!!

Mijn mobiele telefoon doet het hier niet, geen idee .. geen bereik. Misschien op Makassar, Sulawesi. Morgen vlieg ik ... Vroeg op en laat in de avond weer landen. Twee tussen vluchten .. Bhoeeee een lange reisdag.

Ik ga nu weer naar de Lounge toe, tijd voor weer een hamburger of een frietje of een salade of iets anders.

Tis genieten!!! Foto's lukt niet echt hier .. volgen nog.

Kuzzzzzzzz

xxx

Reacties

Reacties

Madelon

Wow, wat een avonturen weer!
Ik pak hier vandaag, in een zonnig warm NL, mijn laatste spullen in mijn backpack...morgen vlieg ik ook! Maar voor 16 dagen weg, voor mij lang genoeg.
Meestal zit ik in hotelletjes, 2 nachten hoog in de bergen.
Wens je een goede reis en hoop je mijn ervaringen nog te mailen.
Liefs Madelon

werner

hey travelchici wat een verhalen zeg haha echt geweldig!ik ga vandaag naar het strand met willeke het is hier ook al weken super weer dus je kon ook gewoon hier blijven haha!geniet er lekker van en ik zie je wel volgende maand!
liefs werner x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!