barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Naar Lombok toe morgen

Hoi die hoi,

Heb zo genoten hier en helemaal tot rust gekomen. Alleen maar gerelaxed en heel veel gegeten, omdat het eten te lekker was. Behalve ons scooter-tripje hebben we niets gedaan. Iedere dag uitslapen en ontbijten en in de middag slapen, dat was lang geleden, taking a nap, heerlijk!! In de ochtend even zwemmen en dat was het dan. Totaal 6 dagen bij Lake Maninjau gebleven.

Ik heb voor het eerst een vliegende hond gezien, oftewel een soort vleermuis. Iedere dag om half 7 in de avond komt hij via ons gueshouse naar een grote boom, klimt daar in en vliegt dan naar de andere boom. Wat een beest zeg, groot en roodachtig met een reusachtige staart. Gisteren probeerden we foto's te maken, maar waren te laat. Opeens gaat hij vliegen en de 1e paar seconden ben je helemaal verrast en dus te laat voor de foto als hij vliegt naar de andere boom. Vanavond gaan we het weer proberen!

En ik verheug mij op de verse vis op de BBQ vanavond, wat een maaltijd. De beste vis ooit in mijn leven, met liefde bereid door ons oooh zo lieve vrouwtje in ons guesthouse. Alles wat zij maakt veranderd in goud ... we hebben alleen maar in ons guesthouse gegeten en bijna de hele menukaart geprobeerd. Ik zal deze maaltijden gaan missen ;-)

Morgen naar Padang en dan een vlucht via Jakarta naar Lombok toe op 1 dag. Long trip, lange overstap in Jakarta. In Jakarta op het vliegveld ga ik gedag zeggen tegen Nicolas en Muni na 3 hele gezellige weken samen. On my own again, altijd weer even wennen .. maar gaat goed komen. Ik heb dan 2 weken de tijd om te gaan eilandhoppen van Lombok, via Komodo naar Flores. Dit ga ik per boot doen, duur tripje, boven budget, maar ik leef nu en de Belastingdienst was lief, dus ik doe het. Dan heb ik nog 3 weken om door Sulawesi te reizen van het zuiden naar het noorden.Dan verloopt mij 60 dagen visa en moet ik Indonesie uit om weer met een foefje opnieuw terug te gaan naar Indonesie voor mijn laatste maand. Daar wil ik nog niet aan denken, mijn laatste maand. Het gaat zo snel ...

Ben nog steeds niet reismoe, dus ik ga gezellig door met genieten. Gisteren zat ik weer met een big smile aan het einde van de dag aan het meer met kippevel, dat zijn van die momenten dat je beseft dat je zo gelukkig bent om dit te mogen doen. Koele windbries in mijn gezicht, de kleur van het meertje verandert steeds van kleur en dan de zonsondergang. Niet meer moe en beseffende hoe mooi de natuur is hier. Wat een leven!!!

Heb gisteren 3 fotoseries op de site gezet van Lake Toba, de bottenceremonie en Bukittinggi dagtrip. Vandaag foto's van Lake Maninjau. Veel kijkplezier.

Tot Lombok!!

Hug

xxx

Reacties

Reacties

Helen

Gewoon verder genieten daar :) Ik geniet hier aan deze kant helemaal met je mee!
Foto's zijn mooi! Je hebt later thuis een enorme, maar ook leuke taak om ze allemaal uit te zoeken, en weer opnieuw te genieten van alles. Ook hier nog elke keer een big smile bij weer een foto, herinnering of flashback :)
Zou heerlijk zijn om weer heel even daar te mogen zijn...het eten, de mensen, de belevenissen, de ontmoetingen, de avonturen, het genieten...zucht! :)

Dikke knuffel voor mijn reizend vriendinnetje

Helen

Ps... ben benieuwd naar Komodo, ik kon er niet komen vanwege het weer... mag jij nu voor ons allebei genieten daar!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!