barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Laatste uren in Bangkok ... nu echt afscheid nemen ...

Ha daar allemaal,

Barrie in Bangkok, haar veilige thuishaven de afgelopen 3 maanden. Zit nu in een aircon-internet-cafe .. mijn laatste uurtjes. Inmiddels uitgecheckt bij mijn guesthouse en nu wachten op mijn bus die naar het vliegveld gaat .. Aan het einde van de dag heb ik mijn vlucht. Vanavond om 8 uur land ik in Medan/Sumatra.

De laatste 2 dagen is het weer gelukkig weer beter geworden!! Toen ik hier aan kwam vanuit het zuiden met die enorme regen werd het in Bangkok met de dag kouder en kouder. Harde wind en regen ... de thai-people liepen zelfs op een gegeven moment met een muts op en een jas. Dit waren zij niet gewend!! Normaal is het in maart gewoon 35 tot 40 graden of warmer ... De temperatuur zakte ruim onder de 20 graden en ik had het koud ... echt koud ... Geen warme douche in mijn kamer .. dus had heel veel moeite om een douche te nemen, laat staan mijn haren koud te wassen. Er wordt gespeculeerd dat het weer opeens zo is veranderd door het gebeuren in Japan .. geen idee of het zo was .. maar het was een raar fenomeen voor mij om het koud tehebben in het altijd super hete Bangkok, hi hi ....

Gelukkig was ik op tijd weg uit het Zuiden van Thailand, daar ging het behoorlijk fout met het weer. Rondom Trang waar ik als laatste was ... zijn veel eilandenen gedeelten op het vaste land overstroomd, zoals jullie in het nieuws hebben kunnen horen. Toeristen die vast zitten op de eilanden en niet met de boot naar het vaste land konden ...

Nu zweet ik weer in Bangkok sinds gisteren en wil ik het liefst 3 x een douche nemen en mijn voeten 4 x per dag wassen door de vuile warme straten. En zoooo hoort Bangkok te zijn!!!

Een week in Bangkok en heb mij geen minuut verveeld. Eerst gezelligheid met Manfred (van Ko Lipe), daarna kwam ik Fabricio weer tegen met vriendin en met hun opgetrokken. Toen een dagtripje naar een tempelcomplex net buiten Bangkok.Daar weer nieuwe leuke backpackers leren kennen enwas ik in Nederlands/Pools/Amerikaans gezelschap. De laatste dagen met dat groepje weer opgetrokken.

Het tempelcomplex was prachtig net buiten Bangkok. Hele oude tempels, vaakgit zwart van het vuil ... sommige helemaal kapot en andere nog prachtig in tact. Was absoluutde moeite waard.

Met het Poolse/Nederlandse/Amerikaanse groepje ben ik nog een dag naar China-town gegaan. We waren erg melig die dag en hadden gezegd dat we van alles gingen proeven. En dat hebben we gedaan. Bij diverse tentjes op straat kochten weiets kleins en gingen het proeven allemaal. Soms iets heel zoets, dan hartig, stukjes vlees en van alles wat.Soms wisten we echt niet wat het was en dat was natuurlijk helemaal lachen ... Een paar dingen hebben we overgeslagen: darmen, maag en hele gefrituurde eenden met snavel en al. Vervolgens zijn we de china-dumplings gaan eten, mijn favorieten!! Heerlijk met krab en met prawns en stukjes vlees erin (gestoomd), mmmmmm. Om de avond gezellig af te maken en het in het teken van proeven te laten, heb ik een insect gegeten, zie de foto, haaaaaaaaa. Ik had al een keer een kleine sprinkhaan gegeten in Mexico, gefrituurd en dat viel mee. Net een chipje met zout. Nu hadden we een grote!!! Samen met de Poolseheb ik de poten gegeten en zij het lijfje (dat kon ik niet aan, haaaaaa). Tja Bangkok .... en ik zie die insecten al maanden ... dus moet je er toch 1 gegeten hebben. Een proefdag, gezelligheid alom.

Een ander dagje ben ik met het groepje naar de river de Kwai geweest. Mark, de amerikaan zou wel uitzoeken hoe daar te komen. Nou ... dat hebben we geweten!! Na het ontbijt om 10 uur stonden we om 12 uur aan de overkant van de rivier in Bangkok.. Inmiddels hadden weal een tuk tuk gehad .. 2 boten ... een taxi ... En nog waren we niet bij de busterminal. Haaaaaaaa. Die vonden we uiteindelijk om 1 uur. Toen een bustripje van 2 uur. Dus om 3 uur in de middag waren we er!! De brug was eigenlijk heel klein, hi hi. Via foto's dacht ik altijd dat deze brug heeeeeeel groot zou zijn, maar nee hoor. Om 7 uur in de avond moesten we weer terug naar Bangkok, dit keer met een minivan, geregeld door de meiden!! Tien x zo beter en van punt a naar b in 1 x zonder poespas. Laat dat maar aan de vrouwen over!!!

Afscheid nemen .. Bangkok ...

Ik ga het missen:

- Mijn bankje in het park aan het water en de aerobic lessen die beginnenaan het einde vd dag

- Spicy Basil Chicken and Egg bij het kleine local tentje op straat

- Ontbijten, fruit met meusli bij mijn ontbijttentje

- Het vieze steegje met honden en stank naar het internetcafe (doorsteekje Ko San)

- Do you want massaaaaaaaaaageeeeeeee??

- Jasmijnthee drinken na mijn parkbezoek

- Baan Sabai, mijn guesthouse:welcome: you're back!!

- Bananenpancake met Nutella, mmmm

- Voeten wassen, ze zijn weer zwart, haaa.

Bangkok!!!

Jullie horen mij in Indonesie.

Knuffel

xxx

Reacties

Reacties

Joke

Prachtige foto's Bar, en wat zie je er goed uit!

Ja, dat hoort bij reizen, afscheid nemen, op weg naar nieuwe belevingen en ontmoetingen.

Liefs en knuffel uit een heel zonnig Alblasserdam.

Helen

Hee lief vriendinnetje...
Zooo dat zal wennen zijn straks in Medan... chaotisch, druk en zooo anders dan Bangkok...zo snel mogelijk door naar de jungle is mijn advies :)
Mijn laatste dag in Bangkok was al koud en regen, raar gevoel is dat he?!
Blij dat je de overstromingen net voor was!
Heel veel mooie momenten in Indonesie gewenst en ik volg je op de voet hoor!!
Dikke kusss

Peter

Oei, het weer in azie was van slag, waarvan weet ik niet maar ik heb in BKK nog nooit zo koud gehad. Normaal idd 30 of meer celcius. Vandaag in NL aangekomen 23 plus...ja ook lekker...

werner

ga lekker door met reizen travelchici ik volg je de voet!
jammer even van dat slechte weer!
xxx

Tina

Lieverd,

Aan mooie dingen komen een eind, maar je gaat ook weer nieuwe dingen tegemoet.. ;) Alles heeft zijn mooie en minder mooie kanten.. Geniet in ieder geval van alles wat je meemaakt, stop die gedachten in een doosje en doe af en toe het doosje open om die momenten te koesteren en weer te beleven! ;))

Kroel,
Tina xx

Suzanne

Mooie verhalen weer....en nog veel in het verschiet! Lees graag weer snel van je!

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!