barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Welcome home in Bangkok, het weer is compleet van slag hier hi hi

Haaa allemaal,

Bar is weer back home in Bangkok. Heb dat rare eilandKo Lanta achter mij gelaten. Het weer is overigens helemaal van slag hier. Dagen regen in het zuiden, dag en nacht .... Met bakken komt het naar beneden. In Bangkok is het 21 graden en al dagen bewolkt... ik heb kippevel overdag en slaap onder een laken, hi hi. Nu zou je denken hoe is dat mogelijk, het is 21 graden. Euhhh jaaaa .. maar ik ging van ruim 30/ 35 graden naar 21 en dan is het nukoud voormij hi hi. Jullie zouden heel blij zijn met 21 graden.In het zuiden van Thailand zijn nu dus overstromingen .. buh en in Myanmar ook al een aardbeving geweest in het oosten... phoeeee. Ik vind dat er nu wel genoeg natuurgeweld is geweest in Azie!

Het laatste uurtje op Ko Lanta was overigens nog gezellig. Ik had nog even de tijd voordat ik opgehaald zou worden om 12 uur. Een lieve duitse oudere dame kwam op mij af, terwijl ik aan het strand zat op een houten vlonder. Wie ik was en of ze gezellig een praatje met mij mocht maken, ze had behoefte aan kletsen, hi hi. Tuurlijk zeg ik en vertel haar dat zij de eerste vrouw is sinds dagen die contact zoekt en spontaan is. Ook zij had haar vibe nog niet gevonden en ik vertelde haar dat het waarschijnlijk echt niet aan ons lag, maar aan het eilandje en de mensen .. het is er gewoon niet. Heb dus gelukkig nog een uurerg veel plezier met haar gehad op Ko Lanta.

De busreis terug, was me er eentje ... Vertrek om 12 uur in de middag, eerst met een mini-busje met 2 verschillende ferry's, toen nog uren in dat busje naar Krabi naar een busstation-verzamelplaats. Daar weer met een busje naar een overstapplaats ... blijkt de bus vol te zijn .. overboeking. Met nog 2 andere backpackers en ik werden wij gekozen om met een busje naar een andere plaats te gaan en dan daar de nachtbus te nemen. De chauffeur sprak geen engels en zat alleen maar aan de telefoon ... We reden allanger als een uur en wij begrepen er geen snars van ... Opeens trapt hij op zijn rem (aan de telefoon pratend) en keert om. Maar de weg is een 1-richtingsweg!!! Tweebaans. Neeeeee dit kan niet, hij rijdt gewoon tegen het verkeer in ... We maakten contact met de chauffeur, wat hij in godsnaam deed. EVERYTHING FINE!!!! Don't worry!!! Afijn hij bleef dus gewoon spookrijden voor 5 minuten en niemand toeterde naar ons ... Toen nam hij een afslag en kwamen we weer in de juiste richting terecht. Bleek dat er nog 4 personen in ons busje mee moesten naar de andere busplaats ... Dus moesten we terug rijden ... Okeeeee, chauffeur sprak nog steeds geen engels en we bleven maar rijden en rijden en rijden. Inmiddels was het al 7 uur in de avond en mijn nachtbus had al om 17.00 uur moeten vertrekken. Uiteindelijk werden we rond 20.00 uur ergens gedropt en daar zouden we dan de nachtbus kunnen nemen. Leek wel een Myanmar-bus, de airco was zoooo koud. Ik had lange mouwen aan, een deken van de busmaatschappij en nog koud hebben door de blazende airo.. Een bustochtje van 12 uur .. naar Bangkok.

Bangkok .... in de ochtend kwam ik aan bij mijn guesthouse waar ik inmiddels bij het interieur hoor. Ben jeer weer!!! Leuk!!! Eerst maar slaapinhalen van de lange nacht ...

Heb het weer helemaal naar mijn zin hier. Thuiskomen! Had beloofd om Manfred te bellen als ik in Bangkok zou arriveren (had hem op Ko Lipe ontmoet). Duskonden we onze gesprekken en vooral het lachen weer ophalen na onze korte ontmoeting op Ko Lipe.Alleen wat een pech hij moest alweer snel vliegen naar Berlijn terug ;-(

Vanmorgennaar de ambassade geweest, papieren hier enpapieren daar ... blaadje hier en blaadje daar .. maar ik krijg een 60 dagen visa voor Indonesie. Moet nu een paar dagen wachten en dan kan ik 2 april vliegen naar Medan/Sumatra.

Morgen ga ik naar een tempelcomplex buiten Bangkok, moet heel mooi zijn. Leuk tripje en lekker dichtbij. Kan het in een dag bezoeken. Daarna lekker lantefanteren in Bangkok en dus op 2 april vliegen naar Medan/Sumatra.

Jullie horen mij weer op Sumatra. Nieuw land, nieuw begin! Heb een hele dikke lonely planet van Indonesie en het voorlezen is altijd weer een leuk onderdeel van het reizen. In je gedachten een plan maken wat jezeker zou willen zien en hoe je het rondje gaat reizen .. wat is handig?Maar ja dat is in je gedachten .. het kan zo allemaal opeens veranderen. En dat is leuk.

Ik heb er zin in!! De laatste weken rustig aan gedaan, dus ik ben weer toe aan trekkingen, bergen/vulcanen beklimmen en meren bezoeken. Jihoeeeee we gaan gewoon lekker verder met reizen.

Knuffel

xxx

Reacties

Reacties

Suzanne

Klinkt allemaal supergoed! Fijn dat je nu weer lekker op "jouw" plekje bent en dat je mooie vooruitzichten hebt! xxx Suus

Sandra

Hai lieverd,

Hier ook al paar dagen zonnig, vanaf morgen weer regen, maar als ik het weerbericht mag geloven wordt het 't weekend misschien wel 21 graden! En ja, je zei het al, joehoe, daar zijn we hier héél blij mee hoor!
De zomer kan niet snel genoeg beginnen :-)

Leuk zo'n vaste plek in Bangkok, heerlijk om aan de andere kant vd wereld een tweede thuis te hebben :-)

Enne, we zijn weer een uurtje dichter bij je, want het is hier weer zomertijd!

Enne, sorry, maar ik denk dat je al terug naar huis moet komen! Je tandarts wil graag dat je langskomt voor je halfjaarlijkse controle :-)

Keesje

Hé baasje van me,

Ik meld me maar weer even, want ik loop nu toch in de weg bij San d'r toetsenbord. Steeds als haar hand ernaar toe gaat duik ik snel met mijn kopje eronder zodat ze me moet kroelen! En hi, hi, het lukt me steeds :-)

En toen ze vandaag terug kwam vd winkel, had ze ook kattengras voor me meegenomen! Jammie, want ik miste gras wel een beetje, dat onkruid tussen de tegels op het balkon vond ik toch niet zo lekker!

Maar nu ga ik weer even kroelen met San hoor!

Miauw, Miauw

Ronald, Wendy & Jord

Hey sunshine,
Wow wat een foto's van Ko Lipe! En wat een massa toerisme bij Kho Phi Phi, zo zonde.
Geweldig om jouw prachtige foto's te zien en verhalen te lezen. Ben blij dat het goed met je gaat.
Geniet lekker van je super avontuur.
En heel veel plezier op Sumatra. Weer nieuwe ervaringen.
Hier is alles goed. Jord heeft al ‘papa’ gezegd en kan goed zitten. Super genieten met z'n drietjes.
We missen je! Geniet maar lekker van al dat moois!
Heel veel liefs
Ronald, Wendy & Jord

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!