barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Ko Lanta en Ko Phi Phi

Ha die ha,

Hier is Bar weer vanaf Ko Lanta. Na 5 dagen kan ik nog steeds zeggen dat Ko Lanta niet mijn eilandje is .. hi hi ... Ik heb de juiste vibe niet gevonden en niet gezien. Maar dat neemt niet weg dat ik het niet naar mijn zin heb gehad, vooral niet met mijn super nieuwe mooie scooter die ik 2 dagen had gehuurd. Ik ben het hele eiland over gereden met mijn haren heerlijk in de wind ... Zou zo een scooter willen hebben in Nl, nu begrijp ik die jongelui die zo graag een scooter willen hebben, vooral 1 die zo hard gaat ... zoals de mijne ging. Tjeempie je geeft gas en binnen een noodtime rijd je keihard. En ik houd wel van snelheid. Nu ik veilig achter de pc zit en ik veilig mijn scooter heb ingeleverd, kan ik wel zeggen dat ik stiekem 100 heb gereden op een stukje ;-) Pfffff lang stuk asfalt ... even gas geven .. wow! Maar heel kort hoor, want de wind in je gezicht is dan best hard zonder helm, hi hi. Dus die 2 dagen heb ik echt wel met een big smile op mijn scooter gezeten.

Om mij niet zo te vervelen op Ko Lanta en omdat de reizigers hier niet zooo leuk zijn .. sorry ... dacht ik ik ga een dagje naar Ko Phi Phi, het eilandje van de film de Beach. Met de boot vanaf Ko Lanta naar Ko Phi Phi en daar in een longtail-boot naar diverse stranden toe. In het programma zat ook snorkelen. Dus daar ging ik .... Maar euhhhh dit was de slechtste excursie in mijn hele reisverleden, hiiiiiiii. Ik weet niet wat het hier is ... Ik had mij voorbereid op toeristisme, vooral Ko Phi Phi. Maar dit ... dit had ik nooit verwacht. Op deze manier zou ik mijn vakantie niet willen vieren ... De thaise man die het tripje deed, had net zo goed een bandje kunnen opzetten:

This is a cave, you can not go into the cave, you can take picture. Next stop: snorkeling, 20 minutes and than go. Okeeee this is again snorkelplace, 30 minutes, not longer, than we go to next stop. This is the beach of the film The Beach!!! Nice place, you can take pictures here and we have lunch here. Next stop will be Ko Phi Phi, you can walk there en buy things. Bye.

Het snorkelen was niet snorkelen, door de tsoenami is alle koraal verdwenen, er zijn nog vissen. Er was alleen een duikbril, voor de rest geen flippers. Slechte kwaliteit ook nog eens, haa.

Nu even iets positiefs!!! Anders maak ik het wel heel erg en ik ben nu eenmaal een verwend nest geworden na al die prachtige plekken die ik heb bezocht de afgelopen 10 jaar, hiii. De natuur rondom Ko Phi Phi is prachtig!! Limestone-bergen, kristalhelder water .... en de Beach is prachtig qua natuur, ik ga zeker de film nog een keer kijken als ik terug ben in Nl. Even kijken hoe dat er ook alweer uit ziet.

Dan weer even klagen hoor: ik heb nog nooit zo veel mensen op 1 strandje tegelijk gezien, vol toeristen en niet de toeristen waar ik mij normaal onder begeef. Het was een aankomen en vertrekken van bootjes ... alle boten rondom de eilanden komen hier. Ik ben nog geen eens gaan zwemmen ... de zin was compleet weg. Zie foto's die ik op de site ga zetten, hiiii. Na het strandje van de film De Beach gingen we naar het strand van Ko Phi Phi. Bah!!! Na 10 minuten had ik zoiets van, mag ik hier weg .. maar ik moest wachten totdat mijn ferry weer naar Ko Lanta ging. Weet je wat ik gedaan heb? Ben een internet-cafe in gegaan en heb mijn email gecheckt en wat nieuws gelezen. Ooooh erg toch. Zit ik op 1 van de 10 wereldwonders-lokaties, zit ik in een internet. Nou jammer dan haaaa, hoe mooi ook, dit zijn niet te plekken waar ik wil zijn.

Tot nu toe dus lekker op mijzelf en verslind weer boeken. Geen leuke contactjes hier, hoort bij de vibe, haaa.

Morgenmiddag vertrek ik met ferry naar Krabi en daar vandaan een lange nachtbus terug naar Bangkok, mijn Bangkok. Visa regelen en vluchten boeken voor Indonesie. Bangkok is altijd leuk en ik ga denk ik nog wat dag-tripjes doen vanaf Bangkok. Er is een plaats dichtbij met tempels en er zijn nog meer dagtripjes te doen, als ik moet wachten op mijn visa (3 tot 4 dagen).

Jullie horen mij weer als ik in Bangkok ben!

Dikke kuzzzzz van een Barbara die een beetje in een verkeerde vibe terecht is gekomen

xxx

en

knuffel

Reacties

Reacties

Helen

Hee lief vriendinnetje...

Jeetje wat moet Koh Phi Phi dan veranderd zijn in 10 jr!! In mijn vorige leven met Michel was het nog een heel leuk eilandje, al wel een beetje druk, maar nog wel een lekkere vibe... ben blij dat ik nooit meer terug gegaan ben en lekker een mooie herinnering hou!!
Bangkok... jaaaaa Super! Kwam weer tijd tekort mijn laatste uurtjes daar, wil weer!!! probeer het aan anderen uit te leggen, maar is zooo moeilijk...
Gelukkig weten wij wel beter!! :)

Ik zit helemaal in een goede vibe ookal is dat thuis... heb enorm veel energie en zin in nieuwe dingen... veel plannen om alles te veranderen en veel weg te gooien (weg met die ballast!) Ben soms helemaal euforisch, haha :)

Las net dit bericht:
Aardbeving in uithoek Birma
Het noordoosten van Birma is donderdag getroffen door een aardbeving met een kracht van 6,8. De schok werd tot in de Thaise hoofdstad Bangkok gevoeld!

Blij dat je daar net weg bent!

Dikke knuffel en ik ben nog steeds bij je hoor!

Tina

De "goede" vibe komt vast wel weer! Trust me! Ik ken je een beetje Bar.. met jou instelling en heerlijke enthousiasme komt het goed!

Knuff en denk aan je!

xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!