barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Ko Lipe naar Ko Lanta ... Ooooh ik mis Ko Lipe

Dag allemaal,

Barrie zit opeens op Ko Lante ... en mist Ko Lipe erggggg, hiiiii.

Okee Ko Lipe, een heel leuk eilandje, heb daar echt weer fantastisch genoten. Het is een klein overzichtelijk eilandje, je loopt zo van het ene strandje naar het andere strandje en in het midden een straat met winkeltjes, eettentjes, een bakkerij en nog veel meer. Mijn bamboohutje was op Sunrise Beach. De eigenaresse is een heerlijke dikke vrolijke thaise vrouw. Lief personeel daar en had gelijk het YEH gevoel toen ik aankwam op het eilandje. Mijn strand had prachtig zacht poederzand ... dat vind ik zo heerlijk lopen en vooral zo mooi om te zien. Je kon zo het water inlopen of rennen ... geen stenen te bekennen ... aquablauw water ... Mmmmm gewoon prachtig. Hardlopen op het strand ging alleen niet, de vloedlijn liep schuin en was heel kort .. maar had een alternatief gevonden om aan lichaamsbeweging te doen, namelijk zwemmen langs de kust. Het water is zo rustig, dus kon in plaats van lopen, zwemmen langs de vloedlijn. Leuk! Ging alleen wel tergend langzaam, haaa. Rennend ben je zo een stuk verder, maar zwemmend dus niet, hi hi.

Na 2 dagen luieren was het tijd om iets anders actiefs te doen, dus dat werd een snorkeltochtje, programma 1. Tjaaaaa soms vergeet je gewoon hoe mooi het onder water gebeuren is ..... prachtige koraalriffen ... vissen, groot en klein en in allerlei kleuren .. en jaaaaa ook Nemo heb ik weer gevonden. Dit jaar geen haaien .. maar vond de locatie om te snorkelen erg mooi. Op mijn bootje waren 2 spaanse meiden en een stelletje van Zweden en Manfred, een duitse jongeman. Gelukkig had ik Manfred als gezelschap. Hij woont in Berlijn en is een mixje van duits, frans en afrikaans en super gezellig. Nogal een kletskont en dat ben ik ook, dus was het tussen het snorkelen alleen maar klets klets klets klets. Net een vrouw die Manfred! Zijn ouders wonen op Mali, afrika. Zijn vader is namelijk ambassadeur daar. Programma 1 van het snorkelgebeuren was dus super leuk. Manfred had een bamboohut op hetzelfde strand als ik, maar dan 4 x zooooo duur!!! Erg trendy daar met mooie ligstoelen in hout en een chic restaurant. Hij nodigde mij uit voor diner bij zijn trendy guesthouse. Ik zeg geen NEE. Daar dus heel exclusief gegeten en drankjes gedronken tot laat in de nacht. Maar voordat ik dat overheerlijke eten kreeg, moest ik even als verpleegster optreden. Manfred had na het snorkelen snel een massage genomen en was daarna heel snel, via een tussenweggetje, naar zijn bamboohut gerend, maar hij was achter een soort prikkeldraad blijven hangen, de oen, haaaa. Zijn blouse helemaal kapot en ook zijn rug dus helemaal onder de krassen van het prikkeldraad. Dus moest ik even zijn krassen gaan behandelen, want een dokter was niet nodig volgens hem, haaaa. Nou heb dus zijn hele rug schoon gemaakt en de wonden steriel gemaakt. Gelukkig viel ik niet flauw, hiiiiiiiii.

De volgende dag ging Manfred helaas al weg, hij had een bootkaartje besteld voor een ander eilandje. Jammer het was zooooo gezellig. Maar misschien zie ik hem in Bangkok nog, als ik mijn visa ga regelen en hij naar Berlijn terug moet vliegen. Wie weet!

De wereld is soms echt klein. Ik wandel op een avond op het strand en wie staat er voor mijn neus, Fabricio de intaliaan die ik op Myanmar had ontmoet. Nu alleen niet alleen (was hij wel in Myanmar), maar met zijn italiaanse vriendin. Hij had met haar 2 weken naar Cambodja willen gaan, maar hij had opeens geen zin en dacht ik ga naar Ko Lipe. Die avond dus gezelligheid met Fabricio en zijn vriendin. Deze avond hebben we een prachtige maan gezien! Volle maan met een grote circel erom heen, donkerzwart en dan rondom de circel bewolking en dus licht grijs en andere kleuren. Er kwam geen wolkje in de circel rondom de maan. Het leek wel een ruimteschip!! Echt een bijzonder verschijnsel. Het blijkt hier vaker voor te komen ... de gitzwarte circel om de maan en dan de bewolking daarom heen .. nooit gezien .....

En ja hoorrrrrr dan nog een toevalligheidje ... David en Claudia die ik 2 jaar geleden had ontmoet op Ko Phayam .. kwam ik eerst al in Bangkok tegen op straat .... en ook zij kwamen opeens op mijn strandje aan. Het was dus de ene verrassing na de andere.

Party!!! Okeeee volle maan, een strandtent en een party. We hadden gehoord dat op sunsetbeach een full moon party zou zijn. Dus ging ik met Fabricio (als hobby DJ hi hi) en zijn vriendin naar de Full Moon Party. De maan zou deze dag dichter bij de aarde zijn als normaal. Dit verschijnsel was ook in NL, toch .... ??? Komen we aan bij de standtent is het water zo hoog dat er geen strand is, haaaaaaaaaaa. Dus dat werd in het water staan en luisteren naar de muziek, maar het danst zo moeilijk, hi hi. Door dat maan verschijnsel zou het water inderdaad hoger komen als gebruikelijk. Tot 1 uur in de nacht hadden we amper strand, maar toen ging het water weg en kon ik heerlijk dansen met mijn voeten in het zand op heerlijke trance muziek. Genoten! Die avond kwam ik Simon tegen uit Zwitserland en heb met hem en zijn vrienden gedansd tot de laatste uurtjes ... Fabricio was al lang naar zijn hutje met zijn vriendin. Om 5 uur in de ochtend was het tijd om te gaan, dus ben ik met Simon en zijn vrienden naar mijn strand terug gelopen. Simon wilde graag wakker blijven tot zonsopgang .. ik ook wel .. maar heb het niet gedaan. Mijn boot ging namelijk over 3,5 uur en ik had nog niet geslapen, haa. Dus ben ik braaf naar mijn hutje gegaan, daar kon ik nog net 2,5 uur slapen ... Ik baalde dat ik een boot te halen had naar Ko Lante .. maar ja ... Had graag met Simon gebleven tot zonsopgang.

Wekker ... wakker worden ... Gatver .. ik sliep net!!

Snel een ontbijtje bij mijn favoriete bakkerij, chocolade croissants en koffie verkeerd en toen snel rennen naar de ferry, mijn boot ging zoooooo.

Ko Lante: ik vind hier geen RUK aan, zo even plat gezegd. Op dit eilandje had ik toen ik aan kwam al zoiets van: ik weet niet .. geen YEH gevoel. Het is een groot eiland en ik had nog geen idee waar ik ging slapen ... dus regelde ik een mannetje met fiets die mij langs de kust reed en zodat ik de guesthouses kon zien. Maar zag niet leuks, haaaaaaa. Na lokatie 4 vertelde ik hem, breng mij maar naar locatie 1, hi. Nee dit is het niet ... veel te toeristisch ... en de mensen die hier verblijven zijn het gewoon niet .... not my cup of tea ... Okeee ik ben gewoon een VERWEND NEST aan het worden na al die prachtige plaatsen en stranden waar ik ben geweest. Hier is geen poederwit zand .. ik kan niet zo het water inrennen ... de mensen zijn niet leuk, haaaa.

Maarrrrr 1 ding is wel leuk! Ik heb een scooter gehuurd, een YAMAHA. Bar heeft nog nooit gereden op een brommer in haar leven en huurt een scooter. Mijn scooter kan 120!! Dat rijd ik niet hoor ... en ik heb hem gehuurd zonder helm. Dat is natuurlijk wel geweldig, haaaa. Met je haren in de wind op een scooter. Ik vind een scooter helemaal geweldig!!!!! Vooral omdat het heel warm is hier en geen helm erbij ... SUPER. Gisteren aan gekomen en in slaap gevallen omdat ik maar 2,5 uur had geslapen. Vandaag de hele dag op pad geweest met mijn scooter. Ik hoopte een strandje te vinden of een plaats wat wel leuk is. Conclusie: het is er niet. Maar die scooter is helemaal leuk, zit met een big smile op de scooter en kan uren rijden ...

De plannen: morgen ga ik weer genieten vanmijn JAMAHA scooter en ga wat dingen bezoeken op het eiland. Het is lekker groot, dus ik race overal heen en tussendoor ga ik zwemmen. Da ga ik overmorgen met een bootje naar Ko Phi Phi, je weet wel dat eilandje waar ze de film De Beach hebben opgenomen. Heeeeeeeeeel toeristisch, maar ja ik ben zo dicht in de buurt en dan heb ik iets te doen. Dan nog een rustdagje ofzo en dan richting Bangkok terug. Visa regelen.

Misschien probeer ik nog foto's erop te zetten van Ko Lipe morgen. Maar internet op die eilanden is altijd zo langzaam.

Nou Bar en haar scooter vermaken zich prima hoor. Ik ga vanavond maar dromen over Ko Lipe ..... Mmmmmmm

Ciao en dikke knuffel

xxx

Reacties

Reacties

Madelon

Hier was ook een mooie grote heldere volle maan. Het is hier prachtig lenteweer, we genieten van de zon, heerlijk! Wel zonder strand en in de schaduw is het nog fris...maar de winterjas heb je nu niet nodig hier.
Zwem en scooter ze en liefs van hier.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!