barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Ko Lipe

Jahoor ... ik ben er! Ko Lipe, wat een lange reis, haaa.

Bangkok was nog even helemaal gezellig. Helen weer ontmoet voor de 2e keer deze vakantie en wat een pret Karel kwam ook nog even voorbij in Bangkok. Gezelligheid alom. Iedere keer bedenk ik mij weer hoe groot Bangkok is en hoeveel plekken ik nog niet heb gezien ... Een veilige tussenhaven voor mij voordat ik weer aan een nieuwavontuur ga beginnen.

Nu KoLipe,tja weer een bounty eilandje zeg maar, wit zacht zand, warm water waar je zo inloopt ... prachtig eilandje. Het was wel een lange rit om daar te komen! De nachtbus was bepaald geen pretje, ik zat naast een jongen diegeen woordsprak ... Hij luisterde naar Mozart op zijn I Pod enwas alleen aan het lezen of slapen. Gezellig hoor. Naast mij aan de andere kant zat een man dieallemaal zakjes met etenresten boven in dekofferruimte hadgelegd, maar toen de weg wat slechter ging worden, vielen deze zakjes naar beneden. Boven op iemand anders ... lekker onder de etensresten .. Ik had mazzel .. maar de stank de hele nacht heb ik wel geroken. Gatver. De bus hadden ze vol gestopt metbackpackers die naar allerlei eilandjes gingen: Ko Lipe, Ko Lante, Ko Pipi, Ko Payam en nog veel meer en onderweg / midden in de nachtmoesten er mensen uit debus die dan met een ander busje verder gingen.Na een hele nacht niet slapen in de nachtbus, moest ik de volgende morgen verder in een klein busje en moest ik achterin zitten (heen en weer geschud), nog een busrit van ruim 3 uur. En dan nog een boottocht van ruim 2 uur daarna. Was me toch moe, ik ben gelijk in slaap gevallen toen ik aankwam op het eilandje. Ach je moet er iets voor over hebben om op een eilandje te komen.

Vandaag voor het eerst het eilandje gaan bekijken en de diverse strandjes. Ze zijn met elkaar verbonden door smalle weggetjes met winkeltjes en eettentjes. Ik heb weer dikke boeken mee om te lezen. Morgen ga ik snorkelen een dagje naar diverse eilandjes hier in de buurt. Ik vermaak mij wel.

Internet is heeeeel duur op dit eilandje! Dus ik schrijf wel weer als de week om is. Daarbij is het strand, strand, strand, zwemmen, zwemmen, zwemmen en lezen en snorkelen. Zoals het er nu uit ziet, zal ik hier een weekje verblijven en dan langzaam weer terug reizen naar Bangkok ivm visa regelen (60 dagen) voor Indonesie. Mijn mobieltje doet het gewoon, dus ben bereikbaar.

Knuffel

xxx

Reacties

Reacties

Tina

Mop, geniet van al dat strand, zwemmen, lezen, snorkelen en de dingen om je heen! En kom lekker bij van die vermoeide reis!

xxx

miechel

Hoi Barb,

Wat maak jij toch een mooie dingen mee, je schrijft t allemaal ook zo mooi op. Super om mee te reizen op deze manier.
Ben jaloers, zoveel moois wat je mee maakt. Have fun

Dikke knuffel XX M

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!