barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Bangkok with a big smile ;-)

Hoi hoi allemaal,

Backpacken .. het blijft een bijzondere ervaring ... Soms zwaar: dhaka bangladesh en je wilt terug naar Bangkok, 2 dagen totale leegloop van de darmflora. Soms top: en zo'n dag was gisteren. Een gewone dag in Bangkok, with a big big big smile van 's morgens vroeg tot heeeeeel laat ;-)

Na twee dagen in mijn guesthouse en de totale leegloop van mijn darmflora ... was ik mijn kamertje natuurlijk wel behoorlijk zat. Helen op Java ook ziek en via de sms contact met elkaar en zielig zijn. Beiden ziek, hi hi. Helen was er slechter aan toe, ziekenhuis-gebeuren. Ik alleen rennen naar de wc ieder half uur en voor de rest eigenlijk piccobello. De tweede dag, aan het einde van de dag heerlijk naar mijn parkje gelopen, zitten in de zon en ging stukken beter met mij.

Gisteren een top dag met een big big big smile. Zo'n backpack-dag die je intens beleefd met kippevel-momenten en die lach houdt maar aan .. niets kan fout gaan. Mooie ontmoetingen ...Hoe zag die dag eruit dan??

Om 6 uur aan ontbijtje bij het kleine tentje op straat voor mijn guesthouse. Banaan met muesli en een kopje thee. Bangkok wordt langzaam wakker, het is nog donker buiten. Taxi in .. naar ambassade van Myanmar/Birma. Waarom zo vroeg? Omdat ik gelezen had dat er iedere dag heel veel backpackers een visa aanvragen en er al heel vroeg een rij buiten kan staan. Dusss om half 7 in trafficjamm met taxi naar ambassade. Om 7 uur bij de ambassade en daar zaten al 8 backpackers op de grond voor de ambassade. Haaaa ;-)

Aansluiten in de rij. Links van mij een jongen uit Oekraiene. Hij had zulke mooie hypnotiserde licht groene ogen ... ik heb er de hele ochtend van mogen genieten.Reist al maanden en hebben heerlijk reis-ervaringen kunnen delen. Rechts van mij een compleet verliefd stel uit Italie (Toscane), tweede huwelijk en totaly in love. Net in Bangkok, willen opeens naar Birma, amper voorbereid op alles, want ze zijn te verliefd en alleen maar met elkaar bezig. Ik had 2 dagen op bed gelegen en heb mij dus aardig kunnen voorbereiden op Birma. Heb ze dus heel veel info kunnen geven en hebben mijn lonely planet geleend om te lezen en de tijd te doden op straat. Om 9 uur zou de ambassade open gaan. Het was bere gezellig daar op straat met z'n allen. Leek wel een pop-concert ofzo ... allemaal vroeg in de rij ... Ondertussen gingen we in groepjes naar de supermarkt en weer terug en bewaaktenwe onze wacht-plekken netjes. Toen de ambassade om 9 uur open ging, zaten we inmiddels met meer als 50 backpackers op de grond, haaaaaaaaaaa.

Dan naar binnen. Hoe het systeem daar werkte, snap ik nu nog niet. Formuliertje hier en daar, foto plakken, nog een formuliertje. Rij 1, rij 2, ooooh nee loket 6 ... neee nu daar heen. Ik begreep er geensnars van en gelukkig niemand. Vragen .... wat kom je doen in Birma, waarom wil je naar Birma ... ben je journalist??? Hoezoooo corrupt, haaaa. Om een langambassade verhaal kort te houden: om12 uur had ik een formuliertje dat ik woensdag mijn visa heb!!! Met de italianen met de boot terug gegaan naar mijn guesthouse en heb de verliefde italianen even wegwijs gemaakt in Bangkok. Beste internet-cafe's, beste restaurantjes, lonely planet kopen van Birma. Gezelligheid alom! Inmiddels was ik best gaar van de drukke ochtend.

Loop ik terug naar mijn kamer om mij even op te frissen, zie ik opeens Astrid lopen! De nederlandse-canadese vrouw die ik in Bangkok had ontmoet. Dus grote omhelzing en dikke kus en helemaal blij om haar te zien. Klets klets klets klets ...

In de middag heerlijk even alleen naar mijn parkje .. mijn favo plekje...zon gaat langzaam onder ... en de aerobic lessen aan de rivier buiten gaan dan beginnen. Dat is zo leuk om te zien. Veel thaise vrouwen van rond de 40, 50 en 60 doen mee. Het is kletsen daar en vooral veel lachen, ook tijdens de les. Daar kwam die weer diebig smile ... waar maak je dit nu mee?? Gewoon in Bangkok.

Gisteravond een gezellige avond met Astrid. We zijn enorm aan het bieren gegaan, hi hi. Ook wel eens lekker: even laten gaan en niet zo veel verantwoordelijkheden en dingen regelen etc etc. ......Tegenover ons guesthouse is een mini-barretje op straat buiten met lieve kleine tafeltjes. Daar ontmoeten we een man uit Breda en Limburg en gingen dus met z'n vieren BIEREN. Om 11 in de avond kwamen Astrid en ik erachter dat we nog niet hadden gegeten die avond ... BIER vult geloof ik de maag goed. Dus sticky rice eten met mango, mmmm. Toen weer BIEREN. Het leuke was dat ik eigenlijk niet in Bangkok hoorde te zijn, maar in Bangladesh. Astrid had in het zuiden van Thailand moeten zitten, maar was weggerend van het strand daar omdat er zo veel zand-vliegen waren, helemaal lek gestoken, was niet uit te houden. De Breda-man is zijn paspoort kwijt en zijn vriendin zit in Vietnam, hij konniet mee ivm paspoort dat nog niet klaar is. En de limburg-man had een thaise vriendin .. maar de thaise had opeens een ander vriendje en belandde hij weer in Bangkok. Lol dus .. we hadden allemaal eigenlijk ergens moeten zijn op dit moment, maar alle vier in Bangkok op straat aan het bier.

Kort nachtje ... Astrid en ik lekker aangeschoten .... Vanmorgen heb ik gegeten als een vent ;-)Engels ontbijt met eieren en spek en bonen, haaaaaaaaaaaa. Wat bier niet doet ... Nou dat was dus mijn dag met een big smile gisteren, just in Bangkok.

Ga nu weer een heleboel regel-dingen doen. Geld wisselen naar dollars, pakje verzenden naar Sandra met inkopen, foto's printen en naarmijn 2e familie sturen in Bangladesh, administratie bijwerken, internet-bankieren. Heb een hele checklist te doen.

Vanavond laatste avond met Astrid, zij vertrekt morgen. Ik heb morgen nog een rustdagje en donderdag vlieg ik naar Myanmar/Birma. Wordt weer heel anders als dat oooh zo heerlijke en veilige en georganiseerde Bangkok.

Knuffel

xxxx

Reacties

Reacties

Helen

Hahahaha SUPER!!! Heerlijk hoe het soms kan gaan, totaal niet verwacht en toch zo onwijs leuk! :)
Ik ga morgen lekker naar de Gili's, de eilanden bij Lombok, heb zin in strand!
Lijkt me leuk als we samen nog even een paar dagen Thais eilandje kunnen doen als jij terug komt van Birma en ik uit Indonesie weg ga... kijken of we het kunnen regelen tegen die tijd? Wil sowieso toch nog even naar Thailand, hier in Indonesie niet echt een mogelijkheid tot meditatie, dus dan maar daar :)
Ik hou je op de hoogte!... enne, gaat hier ook weer goed hoor, zit nu op 90% oke ;)

Dikke knuffel en geniet nog even lekker! (neem een sticky rice & Mango voor mij ;))

Tina

Fijn om je weer te lezen! Is toch alweer 4 dagen geleden! ;) Zou leuk zijn om nog ff een paar dagen met Helen op te trekken! Ik zeg doen! :-)

Hier gaat het nu toch wel knagen.. Anderhalve maand verder en mis jullie! En jou moet ik nog veel langer missen Bar! Als ik jullie verhalen lees, wil ik zooo graag bij jullie zijn!! Ook alles ervaren.. enne.. sticky rice en mango proeven! ;)

Kus

Door

Lieve Bar. Ik geniet enorm van je verhalen en je mooie foto's. Als je ooit twijfelt wat je hierna moet gaan doen? Gewoon blijven reizen en iedere keer daar een mooi boek over schrijven. Of reizen en bij een 'goede' krant columns schrijven of voor een leuke televisiezender zoiets doen. In ieder geval lekker genieten en mooie dingen zien en mensen ontmoeten. Ik ben 2 dagen terug 65 geworden. Heb een leuke dag gehad met de kinderen en de 10 kleinkinderen. Probeer met behulp van een lerares piano te spelen en ga donderdag niet naar Birma maar naar het Gemeentemuseum in Den Haag. Ook leuk!!
Het wordt hier een beetje lente, heerlijk. Ik wacht met spanning op je volgende verhalen. Lieve groetjes van Door.

Frank

Mooie verhalen en foto's Bar ... al bijna 2 maanden op pad.....de tijd vliegt voorbij hier........hoop dat jij mindfull van elke dag kunt genieten. xxx

Ilham

Hey lieffie,
Alles heeft een reden wordt altijd gezegd en zo zie je maar weer...
Kijk weer uit naar je volgende verhalen
kussie

werner

hey lieverd wat vliegt de tijd he maar zoo leuk wat je allemaal meemaakt!blijf lekker genieten ja en dat je lichaam af en toe van slag is kan gebeuren!zou leuk zijn als je helen nog even zag!
have fun travelchici
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!