barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Bangkok ;-)

Haaa daar allemaal,

Gistermiddagterug gekomen in Bangkokmet een big smile.Lange reisdag, om05.20 met taxi naar airport Dhaka,vlucht om half 9 met tussenstop in Chittagong en dan naar Bangkok. Devlucht wasprachtig! Mooi landschap vanaf boven, vooral het zuiden, een netwerk vanaders aan rivieren, rivieren en rivieren .... Kan me voorstellen dat dat ellende moet zijn geweest toen vorig jaar de overstromingen waren en zo veel doden zijngevallen in het regenseizoen.Alleen maar kleine dorpjes aan de rivieren en grote steden te zien, ze moeten compleet weggevaagd zijn. Wat een land ... Bangladesh ... toch waren de weken daar een bijzondere ervaring voor mij. Ik zal ook nog een keer terug moeten .. euh willen heet dat!!! Ik wil graag mijn familie daar nog een keer zien en de school en de school van de manager die eind dit jaar af moet zijn. En kwam in mijn hotel een duitse zakenman tegen (van origine Bangla) die ieder jaar naar zijn geboorteland gaat omdat hij daar een schooltje heeft opgezet en hij zou het heel leuk vinden als ik zijn school zou bezoeken een dag. Haaaa. Ik ben nog niet los van Bangladesh .... Oooh ja en Manager Alem had gezegd, je mag zo werken op mijn nieuwe school hoorrrrr ... Haaaaaa lijkt mij fantastisch ... maar ik denk niet dat ik kan wonen in Bangladesh ... Dus houd ik het er maar op dat ik daar nog een keer moet terug komen. San ga je dan met mij mee?? Gaan we daarna naar een heerlijk eilandje in Thailand ... hi hi ...

Om half 4 in de middag ben ik met deexpressbus(nooit gedaan) naar Bangkok city gegaan. Heerlijkom weer daar te zijn. Hele grappige ervaring ... het lijkt wel of ikin een film zit die in slow motion wordt afgespeeld ... zo veel rustiger als Dhaka.Aparte waarneming. Het tempo is zo anders en zo rustiger ... en dat terwijl ik voorheen Bangkok gekkenhuis vond. Om half 4 in mijn guesthouse aangekomen .. gelijk de straat op en lopen en genietenvan al die backpackers en ik weet precieswaar ikwil zijn. Bangkok with a big smile ;-)

Vanacht zware nacht ... euh reizigersprobleempje ... ben je aaneten? dan stoppen met lezen .. nouja ik ben gewoon vet aan de diarree, waterdiarree. Buh!!! De hele nacht moeten rennen naar de wc. Gelukkig niet spugen erbij. Vandaag dus de hele dag tot nu toe in bed doorgebracht, want straat kan ik niet op, ha ha. Moet kunnen terug rennen naar een toilet .... balen balen.Zit nu bij internet bij mijn guesthouse, kan eigen laptop niet gebruiken, want heb geen luxe internetverbinding meer zoals in Bangladesh met mijn USB stikje.

Heb gisteren gelukkig een boek gekocht, dus lees mij suf en lekker een beetje slapen. Hopelijk morgen iets beter. Heb stiekem al beetje plannen: Birma/Myanmar. Weer zo'n apart land en vooral corrupt, maar hoor zulke goede verhalen van backpackers. Locals moeten ook zo lief zijn en landschappen heel mooi. In de hoofdstad Rangoon is zelfs een medidatieschool voor backpackers. Speciale ademtechniek, maar moet dan wel een week intern bij de school. Lijkt me een geweldige ervaring. Daarna vlucht naar het noorden van Birmaen naar beneden zakken naar het zuiden. Maar moet mij goed voorbereiden op dit land. Visa aanvragen, dollars kopen ... etc etc. En hoe ga je reizen door een corrupt land, ha. Tja Barbaraaaaatje wil toch weer iets moeilijks doen ..Daarna ga ik naar een eilandje (na Birma) en even niets niets niets ... Heb ontzettend zin in mijn plannetjes, hi hi.

Euhhhh het wordt tijd dat ik weg ga, ik krijg weer enorm drang, pffffff. Toilet toilet ..... Lastig gebeuren hoor.

Lieve kuzzzz vanuit mijn heerlijke veilige Bangkok. Life is good, ondanks de wc-perikelen, haaaaa.

Ciao ciao

xxx

Reacties

Reacties

Madelon

Als de diarhee blijft moet je maar een acupuncturist opzoeken!
Sterkte ermee, ik hoop dat het snel over is.
Liefs Madelon

Frank

Wat een mooie verhalen weer.......genot om te lezen...jij ook beterschap. xxx

Sandra

Wat een plannen heb je toch weer, Birma, spannend! En ten overvloede, pas goed op jezelf! En eilandje daarna, jammie, klinkt nu al lekker!

En oh, ik mee naar je boerendorpje en schooltje :-) Ook spannend, ik wil wel eens meemaken hoe het is om een beroemde Nederlandse te zijn! Nu weet ik dat natuurlijik allang, sinds ik bij Evers op radio ben geweest heb ik mijn 10 minutes of fame al gehad, maar ja, in dat verlaten land kennen ze me natuurlijk nog niet :-)

Ik ben beetje druk met werken geweest afgelopen week, maar ik zal binnenkort toch eens gaan kijken naar de inentingen :-) Want als ik nog naar je toekom, moet ik die wel gehad hebben... Ga straks op je eilandje maar eens denken welke kant je uitgaat en wat we zullen doen :-)

Keesje

Oh baasje, ik heb al lang niets laten horen... Zelfs ik heb het maar druk bij San. Slapen neemt echt veel tijd in beslag hoor!

Weet je nog die gekke paal die ze had staan? Nou weet je, het blijkt dat ik daaraan heel goed kan krabben! Heb twee jaar niet geweten wat ik ermee moest, maar nu, nu hang ik er iedere dag wel een paar keer aan!!

En weet je dat grote halve liter glas dat San heeft om uit te drinken? Nou, daar past mijn hoofd helemaal in! Daar pik ik steeds San d'r water uit! En misschien komt het omdat het er heel grappig uitziet of zo, mijn hoofd helemaal in dat glas om bij het water onderin te komen, maar San wordt niet eens boos op me, ze ligt steeds dubbel van het lachen als ik dat doe!

We hebben dus nog steeds pret hoor, en ben heel lief voor San!

Kroelkopjes van je Keesje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!