barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Bangkok - Ko Chang - Ko Wai en weer terug in Bangkok ;-)

Sawadeeee Khaaaaa,

Life is good!

Hier ben ik dan eindelijk weer eens. Inmiddels hebben we Kerst en Oud & Nieuw achter de rug.

Even terug naar Bangkok, voor de Kerst ...

Helen en ik hadden echt lang last van een lang aanhoudende jetty-leggy. De enorme hitte, de overgang, het weten dat het Kerst is en Oud en Nieuw gaat volgen, maar je lichaam geeft compleet iets anders aan. Geen idee waardoor het kwam, maar we waren echt totaal ontregeld ... Nu inmiddels in een heerlijke flow, easy on, feestdagen voorbij, gewend aan de warmte. In a good mood, haaaaaaaaaa.

We hebben onze best gedaan om de Kerstsfeer te proeven, maar echt 'voelen', deden we toch niet. Helen, Edwin en ik zijn wel naar ons heerlijke parkje gegaan aan de rivier. Daar hebben we al liggend op een kleedje, met muziekje op een kaarsje gebrand. Mooi moment en enorm genoten! Sandra dank je wel voor je lieve kaarsjes, we hebben echt heel bewust aan je gedacht en het hielp zeker om een beetje beter in Kerstsfeer te komen .... Voor een paar minuten, haaaa, want zodra we weer gingen lopen of iets gingen doen, was het weer weg. Je lichaam zegt gewoon, het is zomer hoor en warm en geen Kerst, hi hi. Met onze kerstmutsen op, zijn we gaan bieren op een terras ....

Uiteindelijk zijn we met ons drieën met een bus overdag naar het eiland Ko Chang gegaan. Bedoeling was om naar het kleine eilandje Ko Chang te gaan in het zuiden, maar de bussen zaten vol ivm vakantietijd. Dus kozen we voor het grote Ko Chang, niet heel ver van Bangkok vandaan, een toeristisch eilandje, maar helemaal okee om even de stad van ons af te slaan. De busreis was een leuke! Soort hoeren-bus qua inrichting en kleur en hadden heel veel ruimte door de bankjes die erin stonden. Dat is echt weer leuk aan Thailand!

We hadden ons compleet niet voorbereid, nadeel van met meerdere personen reizen en impulsief opeens ergens anders heen gaan. Als je alleen reist, bereid je je heel erg voor en weet je precies waar je aan toe bent, althans ik, haaaaa. Nu zaten we op een boot opeens en niemand van ons wist uberhaupt hoe lang de boottocht was en we hadden nog geen slaapplaats en wisten niet op welk deel van het eilandje we zouden blijven .... Ooohhhh ooohhh!! Maar okee, dat kan ook makkelijk als je met z'n drieën reist, het komt allemaal wel goed en je bent samen.

Afijn we belandden dus op Ko Chang en zaten bij een beetje lux resort, dat heb je als je je niet voorbereidt, haaaaaaaa. Super leuk en very easy on. Ik snakte ook wel een beetje naar echt backpack ... minder resort en minder family's en kinderen ... sorry sorry .... Dus zijn we vanaf Ko Chang met een boot naar een klein eilandje, Ko Wai, gegaan. Klein eilandje, geen banken, geen ATM, niets .... I love that!!! Prachtige locatie, echt tot rust gekomen .... Kamers erg luxe en duur ivm vakantietijd, maar okeeeeee. Deze dagen waren heerlijk en enorm lui .... Wat wel weer jammer was ... er kwam een paar keer per dag een bootje aan met dag-toeristen, die het eilandje over namen .... Soort aapjes kijken en invasie van foto-toeristen, jakki de jakki ..... Op deze momenten moest je echt even vluchten .. maar daarna was het weer bounty-eilandje en rust rust rust rust rust .....

Inmiddels zijn Helen en ik er achter gekomen,dat wij samen echt super goed kunnen backpacken!!!! Erg leuk om dat te ontdekken met mijn lieve vriendinnetje. Hebben dezelfde gekke trekjes en voorbereidingen en maniertjes .... FIJN!!! Zo heb ik ook ontdekt dat met z'n drieën reizen, onrustiger is. Qua vinden van kamer, qua overleg, qua rust ... hi hi ... Maar dat wil niet zeggen dat het niet gezellig is. Ook de tijd voor jezelf is stukken minder en soms ook wel onrustiger. Je bent heel veel bezig en onder de pannen met elkaar, dus minder rust-momentjes voor jezelf die ik zooo kan waarderen.

We zitten nu alle drie in Bangkok, zijn gisteravond weer hier aangekomenen vanmiddag afscheid nemen van Edwin, morgen van Helen. Zij vliegt naar Singapore ... Ik ga morgen een visum regelen voor Bangladesh voor 2 maanden. Ik wil daar ruim een maand blijven en misschien vrijwilligerswerk gaan zoeken. Verheug mij ook weer enorm om alleen verder te gaan. Het echte reizen gaat nu beginnen ... zwaardere tijden ... intenser ... ook vaak daardoor mooier ... in contact komen met andere backpackers ... Ja voor mijn gevoel gaat mijn avontuur nu dan ook echt beginnen. Jihoeeeeee!!

Vandaag nog even genieten met Helen, want zij is toch echt wel een heel lief en heerlijk backpack-vriendinnetje ... mooie tijd samen ... En mooi dat we het beiden ook heerlijk vinden om nu ons eigen avontuur tegemoet te gaan.

Jullie horen wanneer ik ga vertrekken, eerst mijn doe-dingen regelen (visa bij ambassade gaan regelen) en mij gaan voorbereiden op Bangladesh! Ik geniet ... geniet .. geniet ...

Schat in dat ik hier nog wel 4 dagen zal vertoeven ivm visa en de vluchten naar Bangladesh gaan niet iedere dag ... Over land is niet mogelijk, omdat ik Birma niet zomaar door mag.

Dikke knuffels van mij

xxx

Reacties

Reacties

Helen

Heee lief backpack vriendinnetje... JAAA, dezelfde rare reizigerstrekjes :) heel leuk om dat te ontdekken!!
En nu allebei nog in Bangkok, jij met je laptop en gratis wifi en ik in een internet cafe 5 meter verderop ;) Tot zo in het parkje!
Kussss

Suzanne

Hey Bar!

Leuk om je weer te kunnen volgen...ik had de goede site niet maar heb je nu weer gevonden. Fijn om te horen dat het weer genieten is daar! Ennuh: een mooier begin van 2011 kan je niet hebben! Happy Newyear! xxx Suus

Sandra

Hoi lieverd,

Spannend dat het nu echt bijna gaat beginnen, maar lekker dat jullie samen zo'n goede start hebben gemaakt!

Ik ben blij dat de feestdagen weer achter de rug zijn, ondanks dat ik een leuke boom had neergezet en mijn best heb gedaan er iets leuks van te maken, was het toch ook dit jaar nog niet helemaal mijn ding... Nog een paar dagen vrij, lekker lui, en volgende week weer aan de slag!

Keesje is inmiddels weer uit haar schuilplaats gekropen waar ze zo'n beetje heel oud & nieuw heeft gezeten. De arme schijtluis, soms kwam ze heel even spieken of het al voorbij was maar zodra er weer een knal kwam rende ze weer naar haar hoekje op de overloop!

Ik ben inmiddels ook even naar de VW dealer geweest om te kijken naar die nieuwe Polo, en misschien wordt het wel wat. Binnenkort nog even terug om te kijken en proefritje te maken :-)

Wordt vervolgd, dikke kus!

Keesje

Oh lief baasje van me, ik ben afgelopen weekend héél erg bang geweest hoor, ik dacht dat de wereld verging en ik je nooit meer zou zien!

Ik heb me goed verscholen in mijn eigen schuilkeldertje hoor, maar was wel ongerust over Sandra. Die gekke meid leek maar niet door te hebben dat er buiten groot gevaar dreigde, ze deed net of er niets aan de hand was, bleef gewoon op de bank zitten en ze verschuilde zich helemaal niet! Terwijl er heel veel harde knallen waren! En er leken wel vlammen in de lucht uiteen te barsten, in allerlei kleuren! Echt, het was heel eng!

Ik weet niet wat er aan de hand is geweest, maar gelukkig is het nu weer voorbij! Met mij en Sandra is alles goed, we leven nog en kroelen vaak even 's avonds. Nou ja, om eerlijk te zijn, zij kroelt en ik lig languit bij haar op schoot! Ik ben ongegeneerd lui hier :-)

anne julia

lieve barbara
is het leuk in thailandt?
ik logeer bij oma joke.
waar ga je nu naar toe????
xxxxxxxxxxxxxxxxxx van anne julia

Gaby

Heej kanjer!!

Gelukkig nieuwjaar nog! Wat goed om dit te lezen en dat je het lekker hebt. Geniet er van! Ik blijf je volgen!

Dikke kus!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!