barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Bangkok!! Ik ben er.

Hallo allemaal,

Jippie, ik ben in Bangkok aangekomen!! Het is nu hier 18.55 uur.

Zooooooo dat waren best pittige dagen zeg.... Zit toch wel een beetje met een jetty hier, oftewel een hoofd met watten en wolkjes .. ;-) En wat een contrast qua weer en temperatuur.Even terug naar die laatste dagen in NL: Sneeuw ... NL weer zo heerlijk klungelig met super lange files, Schiphol ontregelt met 10 cm sneeuw, vluchten die gecanceld zijn ... mijn huis in orde maken omdat ik een half jaar weg ga (en ook voor de nog eventuele huurder klaar maken)en de toch wel gezonde zenuw-spanningen de dag voor vertrek ... Hyper de pieper ging ik toch wel weg, haaaaaaaaaaa.

Oooh lieve vriendjes, ik heb overigens wel enorm genoten van de afscheidsborrel bij Metz/Rotterdam. Ondanks de sneeuw kwamen jullie gewoon daar heen om Helen en mij nog een afscheidsknuffel te geven. Nadia met de kaplaarzen, heel leuk!! En anderen kwamen met moonboots, ook sweet. Heeeel lief en zoooo genoten, ondanks mijn onrust en zenuwen of mijn vliegtuig de volgende wel zou gaan. Tjaaaaaa en toen Banaheetje compleetje aan het einde in de gang stond, hield ik het niet meer droog. Nanda, dat is jou schuld, haaaaaaaaaaaaaaaa. Afscheid nemen ..

Maar ik zit in Bangkok, zoooo vertrouwd, het zweet staat op mijn hoofd nu, het contrast is echt heeeeel groot, van sneeuw naar 35 graden, haaa. Mijn lichaam moet er nog een beetje aan wennen en mijn vingers zijn nog een beetje dik van de vlucht.

De vlucht ging goed, allereerst vertrok mijn vlucht vanaf een wit schiphol en op tijd, hiiii. Ik zat naast een moeder en dochter van 11. Ze gingen op familiebezoek in Singapore. De moeder kletste over van alles en nog wat, zeis metnederlandse les bezig, omdat ze meer NL wil praten met haar dochter die in NL op school is.Ze was bezig ineenboek die ik 2 jaar geleden heb gelezen: DROMEN ... DURVEN ... DOEN !!Een tijdje lang heb ik deze spreuk op mijn hyves gezet. Jaaaaaaaaa dromen, durven, doen .... Volgens mij ben ik daar wel mee bezig nu. En we hebben samen de film EAT, PRAY en LOVE gekeken. En veel snoepjes en verhalengedeeld. Weinig geslapen overigens, lag zeker aan deredelijke volle maan. Heel weinig mensen sliepen lang, echt opvallend deze keer.En ik ben altijd wakker in een vliegtuig, dus vond het wel gezellig. Tweede deel was zwaarder. Tussenstop Singapore ... Vliegtuig vertrok later en ik werdtoch wel moe. Toen konden we niet landen, dus blijvencirkelen inde lucht. Eindelijk landen,heb ik een uur bij de douane in de rij gestaan. Even dacht ik oooh ze gaan moeilijk doen. Hij vroeg om mijn visum, die ik niet heb ... Dus ik zeg, die heb ik niet en heb ik ook niet nodig want ik verlaat binnen 3 weken Thailand. Wat ik dan allemaal ging doen ... Ik vertellen wat ik ging doen. Maar alles okeeeee. Phoeeee .. ik heb namelijk geen terugvluchtgeboekt en ik werd al gewaarschuwd dat ze dan moeilijker kunnen doen.

Eindelijkdoor douane en backpack halen. Zie ik hem niet ... band helemaal leeg. Ik naar iemand toe ... was mijn backpack in Singapore blijven liggen. Papierhandel invullen, hoe mijn tas er uit ziet. Bah en dat als je moe bent. Gelukkig is Bangkok thuis komen voor mij. Dus geen stress ... tas komt wel .. ik ga met taxi naar centrum. Dat ging goed! Zit nu bij Baansabai en heb mijn backpack inmiddels terugna een halve dag.Ongelovelijk netjes, werd gewoon afgeleverd bij mijn guesthouse. Einde van de dag ben ik even gaan pitten, kon niet meer uit mijn ogen kijken, haaaaaa.

Zoooo ik ga nu eten halen, mijn stekkie weet ik nog van 2 jaargeleden, dus ik loop zo overal heen. Heerlijk!!!

Keesje ... ja .. ik heb inderdaad geen boom in huis .... Tiswat! Jij ontdekt ook altijd van alles bij Sandra ... volgend jaar zal ik dan ook maar een boom aanschaffen ..Nou gedraag je wel bij Sandra en houd haar trap een beetje normaal svp svp svp.

San, bedankt voor het uit je bed komen in een koude nacht en door de sneeuw. Dat kopje koffie met gebakje op schiphol maakt het toch altijd wel leuk. Die traditie houden we er in hoor. Maarrrr jij boekt gewoon ook een keer een reis en dan breng ik jou gewoon weg! Moet je alleen wel een half jaar wachten .....

Zoooo ik ga eten nu .... en mij verheugen op Helen die morgen voor mijn neus staat.

Dikke knuffel van mij

xxx

Reacties

Reacties

Madelon

Wat fijn dat je vlucht gewoon ging! Hier nog steeds een puinhoop op de weg! Vannacht was het min 11!Geniet van een warme kerst! Liefs en knuffel, Madelon

Tina

Heerlijk om je 1ste verhaal te lezen! Heb zondag helaas geen afscheid van je kunnen nemen. Ineens was Bar weg, nou.. ik zal wel op het toilet hebben gezeten. ;) Bij deze zwaai ik dan nog maar even naar je! Dikke kus en geniet, geniet en geniet!!

rob haus

Fijn dat je veilig in Bangkok bent aangekomen.
Geniet maar lekker daar van de warmte en het heerlijke eten.
Mooie kerstdagen toegewenst.

dikke kerst knuf

Rob

Yvonne van der Wiel

Schat, ik ben blij dat je een goede reis heb gehad. Heel veel plezier maar dat gaat vast wel lukken. Bezig met je dromen durven doen. Je was al weg zondag dus bij deze fijne tijd. Kerst in je bikini, leuk he!!

Knuffel, Yvonne

martin

Weer een nieuw avontuur!
Heel veel plezier toegewenst van mij.
Zorg goed voor jezelf en ik ga jouw avonturen volgen.

Alvast een warme en fijne kerst toegewenst.

Kuzz Martin

Ilham & Joeri

He lieverd, fijn om te horen dat het allmeal goed is gegaan met je vlucht en dat je tas terug hebt ;). Foto's Metz zag er ook erg gezellig uit! Ben jaloers op het warm weer. Hier is het nog steeds knullem het het sneeuw, gister leek het ff dat het minder werd en vanochtend lag er weer een hele pak sneeuw puff!
Hele fijne kerstdagen, dikke knuffels en dikke kus van ons.

Anne-May

lieve Barrie,

Ik ga je weer volgen hier.
Heel veel plezier, en geef Helen ook een dikke knuffel.
doeiiiii moppie geniet ervan.

zoen van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!