barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Morgen vertrekken naar het schooltje

Hallo lieve allemaal,

Morgen is het zover, ik ga vertrekken naar het schooltje. Om 7 uur mogenochtend word ik opgehaald door Manager Alem en hij brengt mij naar het dorpje, 1.5 uur buiten Dhaka. Vind het erg spannend weer .... Hij heeft weer contacten met deze school via zijn eigen school in Dhaka. Geen idee waar ik nu precies ga slapen en eten .... morgen kom ik er wel achter.

De afgelopen dagen waren gelukkig heerlijk rustig. Elke dag uitgeslapen, geen plannen en geen bijzondere dingen gedaan. Rondom het hotel gehangen en praatjes maken met Jan en Alleman en zo nu en dan met Mark en Bernadette kletsen. Ga wel langzaam een beetje wennen aan dit gekke bijzondere arme drukke land. Inmiddels weet ik wel dat de mensen het echt heel lief bedoelen allemaal met die aandacht, maar het is en blijft zo overweldigend.

Vanmiddag ben ik naar de rivier gelopen,het is daar echt een gekkenhuis van mensen en boten. Als ik loop gaathet nog, maar als ik stop met lopen, heb ik binnen 3 a 4minuten zo'n 15 a 20 man om mij heen. zoooonieuwsgierig. Als je eenmaalmet ze praat, dan blijven ze met je meelopen, haaaaaaa. Maar okeee ik wen ernu iets beter aan. Komt ook doorMark en Bernadette. Zij hebben mij een beetje moed gegeven en geleerd tegaan houden van dit land en de drukte en de nieuwsgierige mensen. Wat een belevenis!

Hoe arm een land ook is, de IT business gaat ook hier gewoon door. Via Bernadette kreeg ik de tip om een usb-stickje te kopenmet internet-verbindiing voor een maand. Bij het schooltje is dit namelijk waarschijnlijk niet mogelijk en dan is contact houden dus niet echt makkelijk. Ze hebben het op mijn eigen laptop geinstalleerd en het werkt tot nu toe. Nu maar hopen dat als ik straks bij het schooltje ben, dat het ook allemaal werkt.

Voor nood als ik gebeld moet worden: mijn tijdelijke mobiele nummer is nu: 01756937597. Euhhh wel eerst het landelijk nummer van Bangladesh bellen ...Mijn mobiele nummer van NL werkt dus even tijdelijk niet, totdat ik weer naar Bangkok ga!!!

Jullie horen wel hoe het school-gebeuren gaat worden.

Bedankt weer voor jullie lieve reacties, blijf het leuk vinden om reacties te krijgen. Alleen persoonlijk beantwoorden is niet echt te doen. Kost veel tijd het internet-gebeuren.

Ooooh ja ik zit hier trouwens in het veilige seizoen, geen regen, geen overstromingen etc. etc., dat is pas mei juni. Het is nu winter en er valt amper regen nu. Zodra het 40 graden gaat worden in de zomer, komen de orkanen hier, net zoals vorig jaar toen er zo veel mensen zijn overleden .... Dus no worry. In NL zijn er volgens mij meer water-probleempjes en in Rio en in Australie.

Zijn er nog sappige of leuke gebeurtenissen in NL qua nieuws of is alles zoooo saai en gaat alles zijn gangetje? Alles okeeee in de politieke sferen?

Dag allemaal

Knuffel van een Bar die langzaam went aan Bangladesh ;-)

Reacties

Reacties

Madelon

Behalve water (het regent vanmiddag en de rest van de week weer....) lekt het hier vooral schandalen. Nu weer een lijst van belangrijke mensen met geheime bankrekeningen enzo...maar dat is alleen maar mooi! Je mist hier niks dus veel plezier op je school! Zal vast rustiger zijn dan in een stad.
Liefs en knuffel

Ilham

Hey lieffie,
Fijn om te lezen dat je vrijwilligerswerk kan doen op deze school..En zo zie je maar hoe het kan lopen!!
Heel veel plezier en geniet.
Dikke kus

Joke

Wat een mooie foto's!
Ik geniet van al die kleuren en via jouw foto's ga ik ook een beetje wennen aan die drukte.

En de mensen die je aanstaren zijn wel allemaal van het mannelijk geslacht. Ook bekijks van vrouwen?

Zoals Madelon al schrijft, hier niets nieuws, grijs, grijs, grijs..........nat, nat, nat.

Wat zal je nieuwe outfit je leuk staan, wel even laten fotograferen.
Ben erg benieuwd naar je nieuwe onderkomen en het schooltje waar je gaat assisteren.
Nog even en je spreekt de taal ook.

Liefs en knuffel en veel succes!!!!

Ineke

Hi Bar,

Wat een belevenissen allemaal en nu naar dat schooltje.
Wie had dat gedacht, Bar als "teacher" in Bangladesh.
Ik ben inmiddels gestopt met werken afgelopen donderdag dus alle vrije tijd om een keer lang te gaan reizen maar........ik heb nog 2 hele oude katten hier thuis van 21 en 19 die de nodige aandacht opeisen. Een beetje zielig dan om lang weg te gaan dus ik houd het nog maar even op kortere vakanties.
Veel succes in je nieuwe baan en ik lees het wel weer hoe alles gaat.

Liefs Ineke

Helen

Good luck!! :)

xxxxxxxx

Belin

Ik las op FB al dat je gaat lesgeven! Wat onwijs leuk Lieverd!
En zo trouw blijven schrijven steeds...pfffft ... Helen is ook al zo trouw. Maar geweldig voor ons natuurlijk haha

liefs en kus

Yvonne

Heel veel plezier met je school. Hoop dat het is wat je er van verwacht. Leuk te lezen dat je het naar je zin heb. Wij gaan ook even reizen weer naar mijn ouders in Aussie. Gelukkig geen overstroming bij hun.
Veel plezier
Knuffel, Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!