barbaraaanhetreizen.reismee.nl

Dhaka, Bangladesh

Hoi hoi,

Barbara in Dhaka! Een hele andere wereld!! Het was een lange reis om hier te komen. Ik was gisteren vertrokken vanuit een georganiseerd Bangkok en mijn vlucht zou om 15.00 uur in de middag vertrekken. Bij aankomst op het vliegveld, bleek mijn vlucht vertraging te hebben en zou dus later vertrekken om 17.15 uur. Was ik niet helemaal blij mee, want nu zou ik in de avond arriveren en dat vind ik niet zo prettig. Toen het boarding time was, stond de boarding-gate niet vermeld? Dat klopt niet. Dus info opvragen, maar bij informatiedesk wisten ze het ook niet. Raar. Mijn vliegtuig zou over 20 minuten vertrekken, maar nog geen gate. Opeens verscheen er iets, namelijk 06.30 en een gate-nummer. Euhhh dat is de volgende morgen, nee toch. Ben naar de gate gegaan en daar stond het personeel van GMG Airlines. Het vliegtuig ging niet en we moesten wachten op meer info. 1,5 uur ging voorbij en nog wisten we niets. Oorzaak dat we niet kunnen vliegen?? Inmiddels waren alle mensen die deze vlucht hadden moeten hebben aanwezig. De vlucht zou echt pas de volgende ochtend gaan en wat nu? GMG zou zorgen voor een overnachting. Okeee daar was ik blij mee. Ondertussen had ik wel gezellig contact met al mijn mede-passagiers uit Bangladesh en India en 1 jongeman uit Oostenrijk, Wenen. Hij blijft maar heel even, een vriend van hem werkt in Dhaka en brengt hem een bezoekje. Uiteindelijk werden we met bussen ergens buiten het vliegveld gebracht en kwamen we dan om 8 uur 's avond eindelijk aan bij het hotel. En wat voor een Hotel, joekel groot en luxe. Dat hadden we niet gedacht .... Buffet was nog open, dus gelijk aanvallen en heerlijk eten van het buffet. Dan mijn kamer .. joekel groot met ligbad, douche, tv en een kamer met stoelen. Niet normaal. Wel kort nachtje helaas ... om 4 uur in de nacht krijgen we een telefoontje van de receptie en om 5 uur moeten we vertrekken. Tijdens het buffet in gesprek geraakt met een zakenman in Bangladesh, hij heeft 2 hotels (erg dure) en 2 hotels en is manager van een amerikaanse school. Hij gaat voor mij uitzoeken of ik ergens vrijwilligerswerk kan gaan doen. Ik houd contact met hem via de mail. Na het eten heerlijk gaan douchen, gebruik gemaakt van de shampoo en douchecreme van het hotel en heerlijk gaan slapen.

Volgende morgen om 5 uur naar vliegveld ... korte nacht ... Daar aankomend weer een vertraging. Neeeee. Er is te veel mist bij Dhaka Vliegveld en daarvoor kunnen de vliegtuigen niet landen. Dus weer wachten. Mist werd gelukkig minder en om half 9 dan eindelijk vliegen. Vlucht ging goed en mist inderdaad opgelost.

De manager van de hotelsen de schoolis zo lief geweest om mij met een taxi te brengen naar zijn hotel en van zijn hotel met een mini taxi naar mijn hotel.Deze rit was echt vermoeiend. Wat een stad zeg .. nietnormaal .. het is druk .. chaotisch .. alles door elkaar ... geluiden, geluiden en geluiden ...Toen ik aankwam in mijn hotel was ik zo moe dat ik daar ben gebleven en ben niet meer op pad gegaan, want ik zou nog maar heel even hebben en dan zou het alweer donker worden. Ik durf hier in het donker niet over straat te lopen hoor. Net heb ik een ontbijtje gehad in het hotel en ben even gaan lopen in de stad. Ik moet enorm wennen ... het is zooo druk ... de straatnamen zijn niet te begrijpen ... veel bedelaars op straat ... wordt heel veel aangesproken ... ben een beetje een attraktie hier ... Phoeee. Heb zelfs geen foto's kunnen nemen, zo druk was ik bezig met kijken waar ik moest lopen en de mensen in de gaten houden. Straks ga ik het nog een keer proberen, hopelijk ga ik een beetje wennen hier. Anders snel weg hier en beetje de natuur in, daar heb ik behoefte aan. Steden als Bangkok en Dhaka zijn zo druk. Alleen Bangkok is super veilig en georganiseerd en deze stad is complete chaos en niets is duidelijk, ha ha.

Dag 1 in Dhaka, ik schat in dat ik na 2 uurtjes alweer helemaal moe zal zijn, hi hi.

Zooo jullie zijn weer op de hoogte, ik ga mijnbest doen ommij een beetje thuis te gaan voelen in Dhaka, haaaaaaaaaa.

Dikke kuzzzzzz

xxx

Reacties

Reacties

Wat..

een verhaal zeg.........avontuur puur. En uiteindelijk komt het allemaal weer goed. ben benieuwd naar de foto's.

Helen

Hee vriendinnetje... gaat goed komen!!! W'll survive! :)
Ik ben nog in Singapore, dinsdag met trein naar KL en daarna naar Sumutra...eindelijk!!! Kijk erg uit naar de natuur, ben de grote steden ook zat :)

Denk aan je!
Save travel xxxx

Tina

Lieve Bar,

Hoop dat je je draai een beetje kan vinden in Dhaka.
Ben altijd blij als ik weer een mailtje krijg met dat je weer een nieuw verhaal hebt geplaatst. Ik lees ze wederom weer met veel plezier! :-) Hou van je avonturen!

Dikke kus,
Tina xx

Martin J

Ha die Barbara!

Wat een avontuur!!

Het was weer een genot om het van een afstand mee te maken.

Veel plezier en ik wacht met spanning het volgende bericht af.

Kuzz Martin J

marcel

hee Bar,

jij slaat je ook overal doorheen en uiteindelijk leidt het altijd weer tot iets nieuws...
Interessant ook om te lezen dat je zo'n man met hotels tegen komt, alleen denk ik dan: vrijwilligerswerk?! iemand zoals jij met jouw kwaliteiten moeten ze gewoon betalen...
Verder weer erg leuk je zo te kunnen volgen.

Terwijl jij daar in warme sferen bent zit ik hier te hopen dat de winter weer terug keert. Schaatsen in de natuur is mijn manier van vrij zijn en genieten (ik struin op internet de laatste tijd allemaal beelden af van verreden elfstedentochten haha)

goede reis verder. ik ben trots op je

liefs en knuffel
marcel

Ilham

Hey Lieverd... Happy new year!!!

Wat een leuke verhalen en foto's. Erg genieten om je te volgen!!
Het gaat helemaal goed komen met je in Bangladesh..Het moment van Only the lonely is aangebroken, maar zal zeker meevallen na een paar dagen en je gaat nu echt je avontuur meemaken!!!

Geniet van alles wat op je pad komt, van de natuur en intense rust en de momenten voor jezelf!!
Blij om te lezen dat de eerste weken zo super waren met Helen...

Dikke kus en knuffels vanuit koude kikkerlandje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!